Marketing

SEA

Search Engine Advertising

Je vraagt je misschien af wat SEA nu precies is. In dat geval zijn Google Ads & Microsoft Ads vaak jouw beste vrienden. Iedere seconde verwerken Google & Microsoft miljoenen zoekopdrachten. Je typt een zoekopdracht in en je wordt beloond met pagina’s vol resultaten. Maar net boven de meest interessante organische zoekresultaten staan eerst nog de advertenties. De ideale plaats dus om eruit te springen met jouw boodschap.

Wat is SEA nu precies?

Search Engine Advertising is betaald adverteren op zoekmachines zoals Google of Bing. Daarbij kan je zelf kiezen welke zoektermen nu precies jouw advertentie kunnen triggeren. Die specifieke intentie maakt van SEA een zeer interessant kanaal om op te adverteren. Mensen hebben vaak een bepaalde koopintentie als ze iets intikken op Google & Microsoft. Met deze zoekmachine advertenties kan je dus potentiële klanten bereiken, precies op het moment dat ze op zoek zijn naar jouw dienst of product.

De advertentie kan dan boven, rechts van of onder de organische zoekresultaten verschijnen. Bovendien betaal je alleen wanneer iemand effectief op jouw advertentie klikt.

SEA is dus een zeer efficiënte manier (indien juist ingezet) om meer bezoekers en potentiële klanten naar jouw website te leiden. 75% van alle website verkeer verloopt via een zoekopdracht. Of je nu je online verkoop wilt verhogen, de telefoon wilt laten rinkelen of klanten wilt laten terugkomen, SEA helpt jouw doelen te bereiken. Adverteren in zoekmachines kan via:

De Digitong-aanpak

Analyse

Wij gaan nooit overhaast te werk. Jouw doelstellingen vormen de basis van iedere SEA-campagne. Op basis hiervan bepalen we KPI’s zodat we steeds duidelijk kunnen rapporteren en gericht kunnen bijsturen. Bovendien nemen we jouw doelgroep en concurrenten grondig onder de loep.

 

Strategie

Op basis van deze inzichten bepalen we de juiste zoekwoorden, biedingsstrategie, advertentiegroepen, verdeling van het advertentiebudget en het aantal campagnes. Onze SEA-specialisten werken een strategie uit die een zo laag mogelijke CPA (cost per acquisition) en een maximale ROI (return on investment) garandeert. Wij werken hier graag met een ROAS (Return On Ad Spend). Op die manier kan je je return op advertentiekosten weten.

 

Campagnes opzetten & beheren

We blijven jouw campagnes gedurende de hele rit coördineren en optimaliseren. Denk maar aan negatieve zoekwoorden toevoegen, de kwaliteitsscore verbeteren of de doorklikratio en conversies verhogen.

 

Rapportage

Wij zijn enorm kritisch voor onszelf. Daarom brengen wij de resultaten van onze digitale inspanningen graag in kaart: ROI’S, ROAS, conversies, traffic… Chinees voor jou? Geen probleem, wij vertalen alles naar jouw favoriete taal. We vormen ruwe data om tot operationele marketingdashboards en strategische KPI-rapporten. Door slim om te springen met deze inzichten, helpen we onze klanten onderbouwde beslissingen te nemen in het voordeel van hun klanten en business.

Zie jij zo een SEA-campagne wel zitten?

Daar kunnen wij voor zorgen! Wij zijn Google Premier Partner en behoren tot de top 3% van Belgische agencies die deze badge mogen dragen. Daarnaast zijn wij ook Microsoft Agency Partner. Digitong lanceert dagelijks nieuwe campagnes. We’re pretty good at it. 😉 Onze SEA-specialisten helpen je graag bij het opzetten van online advertentiecampagnes die jouw doelstellingen bereiken.

Cedric T.
Teamlead Performance

“Met de juiste SEA campagnestructuur kan je de juiste advertentie laten zien aan de juiste doelgroep op het moment dat ze op zoek zijn naar wat jij aanbied.”

Klaar om te scoren in Search Engine Advertising?

We bijten niet

Laat een berichtje achter. Onze experts bekijken vrijblijvend de mogelijkheden voor jouw business.