Marketing

TikTok Advertising

Bereik een breed doelpubliek op één van de populairste en snelst groeiende social media kanalen.

TikTok is beschikbaar in meer dan 150 verschillende landen en heeft meer dan 1 miljard unieke maandelijkse gebruikers. TikTok had 656 miljoen downloads in 2021, meer dan eender welke app ter wereld. In de tweede helft van 2021 werd TikTok de meest bezochte online site die Google op de tweede plaats liet staan. De groei van TikTok lijkt niet te eindigen. Sterker nog, TikTok zou wel eens heel snel het grootste social media platform ter wereld kunnen worden

TikTok is een essentieel kanaal in je marketingmix​

Laten we je even omver blazen met cijfers
  • Sinds januari 2020 is TikTok al twee jaar op rij de meest gedownloade app. 
  • Meer dan 37% van de TikTok-gebruikers is ouder dan 30 jaar, waardoor het ook voor een volwassen publiek een relevant advertentiekanaal is.
  • Meer dan 50% van de gebruikers is 25+ en meer dan 80% van de gebruikers is 18+.
  • In minder dan 18 maanden tijd steeg het 30+ volwassen publiek met 5,5x.
  • 90% van de TikTok-gebruikers gebruikt de app dagelijks.
  • TikTok-gebruikers spenderen tot 89 minuten per dag in de app
Het moment om te investeren in TikTok advertising? Nu!

Door de snelle groei van gebruikers is TikTok advertising nog steeds vrij betaalbaar in vergelijking met zijn social media concurrenten. Dit komt simpelweg omdat de huidige advertentie-inventaris (de hoeveelheid advertentieruimte die beschikbaar is om op te adverteren) groter is dan het aantal adverteerders. Hoewel de CPM’s (de kost om 1.000 mensen te bereiken) en CPC’s (kost per klik) van TikTok 2-10 keer goedkoper kunnen zijn dan die van Facebook en Instagram, zullen ze waarschijnlijk stijgen wanneer meer adverteerders hun weg naar TikTok vinden. Nu is dus hét moment om te investeren in TikTok advertising.

Een perfect kanaal voor merkbekendheid

TikTok is een plek waar mensen naartoe gaan om nieuwe dingen te ontdekken: het is dus de ideale plaats om een merk of nieuw product aan je publiek voor te stellen. Jij, als merk, serveert het publiek in feite waar het naar op zoek is – het plezier om nieuwe dingen te ontdekken.

Met de juiste soort content heb je de exclusieve aandacht van de gebruiker in een full-screen, sound-on setting. Daarom is het belangrijk dat je content met een knal begint en past bij de TikTok-ervaring. De combinatie van betaalbaar bereik en een content format met een hoge recall is een match made in heaven om je product of merk in de spotlight te zetten.

 

De kracht om sales te genereren

De gebruikers van TikTok zijn gepassioneerd over het platform en betrokken bij de inhoud ervan. Als gevolg daarvan is de kracht van TikTok om sales te genereren via advertenties ongeëvenaard. Uit een rapport van TikTok’s eigen Marketing Science-team blijkt dat 89% van de verkopen via TikTok ongepland of impulsaankopen zijn. Dit betekent dat merken met de juiste advertentie, geoptimaliseerd voor een TikTok-publiek, meer tastbaar succes kunnen zien dan bij andere social media-advertenties.

p
83% van de gebruikers zegt dat TikTok een rol heeft gespeeld bij hun aankoopbeslissingen. Sommige adverteerders zien zelfs een hogere return on investment op TikTok dan op enig ander social media platform.

Op basis van onze ervaring is het cruciaal om de eisen van TikTok te begrijpen op het gebied van creatives en het opzetten en optimaliseren van campagnes. TikTok ontwikkelt zich snel, maar is nog aanzienlijk nieuw op het gebied van performance. Echter, met de juiste tracking, TikTok geoptimaliseerde advertenties en de juiste campagne doelstellingen die rekening houden met het TikTok algoritme, kan je zien dat TikTok een consistente Return On Ad Spend (ROAS) voor jouw campagnes oplevert.

Michiel
Digital marketing specialist

“Bekijk TikTok advertising niet meer als het onzekere. If TikTok done right, dan is het in staat om betere performance te leveren dan zijn social media concurrenten.”

Wil jij van start gaan met TikTok advertising?

Wij zijn er uiteraard om jou te helpen. Onze specialisten beschikken over de nodige ervaring en kennis om je TikTok campagnes optimaal te doen renderen. Wil je samen kijken of TikTok voor jou een geschikt kanaal is? Neem dan zeker contact met ons op.

We bijten niet

Laat een berichtje achter. Onze experts bekijken vrijblijvend de mogelijkheden voor jouw business.