fbpx

i-fitness.

Wij zorgen voor onze leden.

Case: I-Fitness Digitale Marketing
Pre- & Post-Corona

I-Fitness streeft ernaar haar leden, welk fitness niveau ze ook hebben, een geweldige fitness ervaring te geven en hun doel te helpen bereiken. Om dit te realiseren hebben zij ondertussen 9 fitnessclubs in Vlaanderen en Brussel. Vooral het ruime aanbod aan live groepslessen valt erg in de smaak bij de leden. 

In onze online marketingcampagnes ligt de focus voornamelijk op nieuwe leden verwerven. Zo proberen we potentiële klanten aan te moedigen om zich online in te schrijven, telefonisch contact op te nemen of om naar de dichtstbijzijnde club te gaan voor informatie en bijgevolg lid te worden.Het grootste deel van onze campagnes hebben die conversies dan ook als doel. Daarnaast zijn er ook campagnes gericht op het downloaden van een gratis dagpas.

 

Alles liep netjes zijn gangetje. Maar plots kwam Covid-19 daar een stokje voor steken en volgden al snel de daarbij horende overheidsmaatregelen. Door de coronacrisis waren alle fitnessclubs uiteraard noodgedwongen gesloten. Leden en potentiële klanten konden niet meer gaan sporten in de clubs dus er was nood aan een herziening van de aanpak.

Onze aanpak

Zo werd Zoom, Skype, Teams of Google Hangouts bijvoorbeeld voor velen hun favoriete vergaderruimte. Als organisatie is het dus van cruciaal belang mee te gaan met deze digitalisering. En dat is precies wat i-fitness heeft gedaan.

Voor zowel bestaande leden als potentiële klanten werden al de lessen van i-fitness online aangeboden op hun YouTube-kanaal. De lockdown-periode was bovendien een zeer cruciaal moment om de merkinteresse- en bekendheid te verhogen.

Doelstellingen

  • Mensen in beweging houden in lockdown

  • Merkbekendheid- en interesse verhogen

  • Bestaande leden binden aan i-fitness 

Om deze doelstellingen te behalen hebben we voornamelijk ingezet op YouTube video ads waarin we de online lessen extra hebben gepromoot. Deze campagnes hadden dus geen commerciële insteek maar waren eerder bedoeld om zoveel mogelijk mensen aan te zetten tot ‘bewegen in hun kot’.

Waarom hebben we ingezet op YouTube advertising?

  • YouTube is de tweede grootste zoekmachine ter wereld
  • Je kan zeer doelgericht een groot publiek bereiken
  • Ideaal voor remarketing naar bestaande leden
  • Je betaalt alleen wanneer mensen je advertentie bekijken
  • Je kan de sfeer en cultuur van een organisatie extra in de verf zetten

Resultaten

Bij de start van de campagne had het i-fitness YouTube-kanaal slechts een handvol abonnees, na deze periode zaten ze op 1.300+ en de cijfers blijven vandaag nog verder stijgen. Maandelijkse views zijn factor 12x omhoog geschoten. De YouTube Advertising campagne was verantwoordelijk voor 72% van de views. 

Hoewel er geen inschrijvingen gepromoot werden, heeft i-fitness de vruchten geplukt van deze campagne. Zodra de fitnessclubs terug open mochten zagen we +233% zoveel online inschrijvingen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar! En de cijfers blijven stijgen. Vooral onze SEA-campagnes via Google Ads vallen in de smaak bij de consumenten. Dit kanaal vertegenwoordigt de meeste memberships tot nu toe.

 

Jouw online marketing campagnes ook eens laten zweten?

 

 

Ontdek wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen.

Laat je gegevens achter en onze experts nemen snel contact met je op.