Microsoft Advertising.

 Ontdek de 5 grootste voordelen

5 redenen waarom je ook moet inzetten op Microsoft Ads in 2021

Wanneer het gaat over search enginge advertising, denken de meesten aan Google Ads. Maar er zijn verschillende zoekmachines waarop je betaald kan adverteren, elk met hun eigen voordelen. Een heel goed alternatief voor Google Ads zijn Microsoft Ads.

Contentstrategie

Google Ads vs. Microsoft Ads

Bing blijft de grootste concurrent van Google op het gebied van betaalde zoekresultaten. Dat komt omdat deze zoekmachines een aantal gelijkaardige functies hebben. Afhankelijk van je business en target audience biedt het ene platform al wat meer voordelen dan het andere. Met de welbekende Google Ads heb je misschien wel het grootste bereik, maar Microsoft Ads heeft dan weer een goedkopere CPC (Cost Per Click).

 

De 5 grootste voordelen van Microsoft Ads

1. Lagere CPC

Als je met een beperkt budget zit, dan kunnen Microsoft Ads dé oplossing zijn. Dat komt door de goedkopere CPC. Deze kan 32,5% à 60,2% goedkoper zijn dan in Google Ads. Deze cijfers schommelen uiteraard afhankelijk van het topic en regio.

2. Groeiend marktaandeel

In een “mobile-first” wereld, kan het gemakkelijk zijn om het desktopverkeer over het hoofd te zien. In de US tikt Bing Search 36,9% van alle desktop zoekopdrachten binnen. In sommige gevallen, wordt er op de desktop zelfs dubbel zo snel geconverteerd als op mobiel.

Bovendien heb je met Microsoft Ads vaak ook een groter bereik aangezien er minder concurrentie is op dit platform.

 

3. Doelgroepen

Een groot verschil tussen de twee zoekmachines is hun doelgroep. 75% van de gebruikers van Bing is ouder dan 35 jaar en ongeveer 50% heeft een inkomen van 75.000 dollar of meer. Bing gebruikers hebben een hoger inkomen en geven dat ook uit. In de US besteden de gebruikers gemiddeld 22% meer aan aankopen op Bing dan op eender welke zoekmachine.

Voor verkopers van luxe artikelen is dit perfect om welvarende doelgroepen te bereiken.

Tip: Bij Microsoft Ads kan je ook gebruik maken van In-market Audiences. Deze bevatten potentiële klanten die klaar zijn om tot aankoop over te gaan. Dit is gebaseerd op hun koopintentiesignalen en klikgedrag in Bing.

4. Device targeting

Microsoft Ads heeft het voordeel ten opzichte van Google Ads als het gaat om device targeting. Met Bing kan je consumenten targeten zowel op basis van het apparaat dat ze gebruiken als het besturingssysteem dat erop is geïnstalleerd.

5. Compatibel met Google Ads

Zoals ze zeggen “if you can’t beat them, join them”. Zo kan je beiden kanalen inzetten voor jouw performance marketing. Als je al Google Ads hebt lopen en je bent tevreden met de campagnestructuur dan kan je heel eenvoudig deze campagnes importeren in Microsoft Ads.

Zo blijft er meer tijd over voor optimalisatie en data-analyse.

Zeker nu het shopping seizoen 2020 eraan komt, kan het interessant zijn om een nieuw kanaal in te zetten! Er wordt namelijk een grote stijging van de online verkoop verwacht tijdens de belangrijkste eindejaar shopping events zoals Black Friday.

Stijging online sales Holiday Season 2010

Ontmoet jouw doelgroep op de plaatsen waar ze uithangen: thuis én online

De detailhandelaars zien een significant negatief effect van COVID-19 op het aantal winkelbezoeken. In deze bijzondere tijden gaan consumenten namelijk steeds meer op zoek naar nieuwe manieren om hun aankopen te doen die ze vroeger gewoon in de winkels deden (toiletpapier, haarproducten…) of zoeken ze naar producten die ze eerder niet nodig hadden (thuiswerkapparatuur, kantoormeubilair). Daardoor kennen de online sales een sterke groei in alle productcategorieën. Steeds meer bedrijven investeren daarom hun marketingbudget in digitale kanalen. 

Baanbrekende features bij Microsoft Ads

1. Responsive Search Ads

Sinds kort kan je nu ook Responsive Search Ads schrijven in Microsoft Ads (of implementeren uit Google Ads). Je kan tot 15 headlines en 4 beschrijvingen invullen als Responsive tekstadvertentie. Het algoritme van Microsoft Ads zal hier dan 40.000 mogelijke advertentie varianten mee genereren. Zo kan je de juiste boodschap tonen aan de juiste klant op het juiste moment. Deze feature maximaliseert op zijn beurt dan ook de performance van de campagnes. 

2. Dynamic Search Ads

Dynamic search ads zijn de “sweet spot” om opkomende zoekopdrachten op te vangen. Dynamic Search Ads zijn de perfect combinatie tussen content, targeting en ad experience. Daarnaast kunnen ze zich snel en efficiënt aanpassen aan search trends. Dit is echt baanbrekend voor Microsoft Ads en gaat een grote meerwaarde zijn voor het platform. 

3. Automated Bidding

In oktober 2020 werd automated bidding op globale schaal uitgerold bij Microsoft Ads. Vanaf nu kan je dus een Target CPA of Target ROAS gaan instellen als bied strategie in je Microsoft campagnes.  

Wij ondersteunen jou graag met het opzetten van:

  • Microsoft Search campagnes: Zo zorg je steeds voor de juiste boodschap op het juiste moment.

  • Microsoft Shopping campagnes: Zet je producten optimaal in de kijker met Microsoft Shopping campagnes. 

  • Microsoft Dynamic Remarketing: Bereik (potentiële) klanten die interesse hebben getoond in een specifiek product opnieuw.

  • Microsoft audience ads: Met deze advertenties kan je klanten bereiken buiten de zoekresultaten op miljoenen websites en mobiele apps. Zo heb je een groot bereik.

 

De opportuniteiten voor jouw business ontdekken?

Laat je gegevens achter en onze experts nemen snel contact met je op.