SEO.

 

Jouw website bovenaan de zoekresultaten.

Scoren met SEO

SEO – zoekmachineoptimalisatie – omvat allerlei activiteiten die je kunt toepassen op je website of webshop om organisch hoger te scoren in zoekmachines zoals Google en Bing.  

Scoren met SEO

SEO is belangrijk aangezien mensen steeds minder tijd hebben en ze willen dus snel vinden wat ze zoeken. Daarbij scrollen ze vaak alleen door de eerste pagina van de zoekresultaten. Kom jij pas later aan bod? Dan zal je weinig organisch verkeer krijgen naar jouw website.

Ben je benieuwd hoe goed je website het doet? Via de Google Search Console kan je makkelijk zien hoeveel mensen op je website komen dankzij jouw SEO-inspanningen.

Je website zal niet van de ene dag op de andere helemaal bovenaan ranken. Bij zoekmachineoptimalisatie heb je vaak pas resultaat op lange termijn. Daarvoor zal je voortdurend technisch én inhoudelijk aan je website of webshop moeten sleutelen. 

Content is king

SEO begint bij goede content. Je hebt misschien al vaak gehoord dat je boodschap kort en krachtig moet zijn. Maar daar denkt Google net iets anders over. Een webpagina zou minstens 500 woorden moeten bevatten om hoger te ranken in Google. Bovendien moet je zorgen voor content die je doelgroep écht interesseert en een antwoord geeft op al hun vragen. Zo krijg je content die aanzet tot conversie. Maar hoe kom je nu te weten wat er zoal leeft bij je doelgroep? Een zoekwoordonderzoek maakt duidelijk over welke onderwerpen je nu precies moet schrijven.

Het is essentieel dat webteksten vlot leesbaar en duidelijk zijn. Titels en tussentitels met relevante zoekwoorden kunnen daarbij helpen.
Titels trekken niet alleen de aandacht van de lezers, ze laten ook aan zoekmachines weten waar ze het meeste belang aan moeten hechten. Plaats daarom je belangrijkste keywords in je titels. Onze SEO-specialisten zorgen steeds voor een goede mix van head, mid en long tail keywords.

Eens de meest relevante zoektermen bepaald zijn, is het belangrijk dat deze voldoende voorkomen in je webteksten, zodat webcrawlers deze termen als belangrijk en relevant gaan aanschouwen. Deze moeten een beduidend percentage uitmaken van alle teksten op een pagina/website. Natuurlijk moet je hier niet in overdrijven zodat je tekst goed leesbaar blijft. Keyword stuffing wordt zelfs bestraft door Google door je website lager te laten ranken.

Uiteraard moet je website niet alleen relevant zijn voor je bezoekers, maar ook voor de zoekmachines. Daarom zijn er verschillende technieken die je kan combineren die je content én je SEO ten goede zullen komen. 

Je website SEO-technisch optimaliseren

Technische SEO maakt je website crawlbaar voor zoekmachines. Je website moet dus een logische opbouw hebben en informatie en URL’s moeten makkelijk te lezen zijn. Hier staan enkele technische zaken die onze SEO-experten steeds grondig aanpakken voor een optimale SEO:

 

SEO
  • Goede sitesnelheid
  • Mobielvriendelijke website
  • Meta titles & meta descriptions – stukjes tekst in de code van je website die Google vertellen waar een webpagina over gaat. 
  • Https-protocol – Beveiligde websites worden beloond en scoren hoger in de zoekresultaten van Google.
  • Linkbuilding – Hoe meer websites naar jouw website linken (backlinking), hoe waardevoller je website wordt voor Google en hoe hoger je dus verschijnt in de zoekresultaten.
  • Interne links verhogen de gebruiksvriendelijkheid én kan je zoekresultaten positief beïnvloeden.
  • Alt- en title-attributen voor afbeeldingen

 

  • Etc…

Zie jij zo’n SEO-traject wel zitten?

Daar kunnen onze SEO-specialisten voor zorgen. Wij starten steeds met een grondige SEO-audit van jouw huidige website op technisch én inhoudelijk vlak. Bovendien nemen we ook de externe factoren die je ranking beïnvloeden onder de loep. Zo stellen we een lijst op met verbeterpunten en halen we vervolgens alles uit de kast om jouw website en -pagina’s hoger te laten scoren in Google. 

 

 

We bijten niet 😉

 

Laat een berichtje achter. Onze experts bekijken vrijblijvend de mogelijkheden voor jouw business.