Blog

Start je eigen webshop – Checklist

Bubblewrap knijpen geeft je voldoening, maar weet je wat nog nét iets meer voldoening geeft? Vakjes afvinken! (Deze challenge willen we best aangaan.) Een webshop starten, daar komt veel bij kijken. Daarom maakten wij deze ultieme webshop checklist voor jou!

E-commerce groeit wereldwijd nog steeds elk jaar, dat is geen verrassing meer. Maar in België is er nog veel potentieel voor webshops. Ben jij klaar om deze stap te nemen en mee te surfen op deze trend? Dan is onze checklist de ideale tool om je op weg te helpen naar een succesvolle webwinkel. Ben je nog niet overtuigd van e-commerce of van de voordelen? Lees dan zeker onze vorige blogpost: “Wat is E-commerce?“.

In deze checklist overlopen wij de verschillende belangrijke onderdelen van een succesvolle en overzichtelijke webwinkel. Op die manier ben je er steeds zeker van dat je niets over het hoofd ziet.

E-Commerce in cijfers

  • 73% van alle Belgen koopt online, inclusief de mensen zonder internet
  • 10% van alle Belgen koopt maandelijks online
  • De Belgische e-commerce markt steeg met 33% t.o.v. vorig jaar
  • De omzet steeg in totaal tot 11,7 miljard euro
  • +20.000 nieuwe webshops gelanceerd in het afgelopen jaar

Deze webshop checklist overloopt alle onderdelen die je in het achterhoofd moet houden wanneer je begint met een webshop. Van je startstrategie tot social media, van design tot verzending, alle relevante onderdelen bespreken we.

Ook voor e-commerce is het belangrijk om de kosten en inkomsten goed in kaart te brengen. De kostprijs van e-commerce is afhankelijk van veel factoren, je kosten zijn ook niet enkel op je online activiteiten af te schrijven. Kun je bij je financieel plan ook een guideline gebruiken? Bezoek dan de pagina van ‘Agentschap Ondernemen‘  voor een handige tool.

Ben je overtuigd om aan de slag te gaan met je eigen webshop? Of twijfel je nog over bepaalde zaken? Aarzel niet om ons te contacteren.

We wensen je heel veel succes bij het gebruik van deze checklist! Een shoutout naar deze checklist appreciëren we 😉 #letstalkdigital

Waterfall media planning

Waterfall media planning

Waterfall media planning helpt om de complexiteit van campagnes te beheren door prioriteit te geven aan investeringen in de best presterende kanalen. Leer meer over de waterval methode/ omnichannel strategie in onze blog.

POAS (Profit Over Ad Spend)

POAS (Profit Over Ad Spend)

POAS is de afkorting voor Profit on Ad Spend. Het is een alternatieve afkorting voor de oorspronkelijke ROAS (Return On Ad Spend). Ontdek met deze strategie hoe je de winst kan maximaliseren voor jouw business.

Holiday season is coming

Holiday season is coming

Het najaar is vaak een hoogseizoen voor vele businesses. Miljoenen mensen over de hele wereld passen zich aan het nieuwe ‘normale’ leven. Holiday shopping zal toch net iets anders verlopen dan in 2019.

Heb je een vraag of wil je meer informatie?

Cedric S.
Managing Partner

Wij werken niet voor onszelf, maar voor al die bedrijven die via onze diensten willen groeien.

Strategie

Je wilt graag jouw digitale aanwezigheid vergroten, maar je hebt geen idee hoe? Je wilt klanten via een digitale weg aantrekken, overtuigen en behouden? Een digitale strategie biedt hier een antwoord op. Het vormt het digitale grondplan van elk bedrijf waarbij er antwoord wordt gegeven op volgende vragen om zo de juiste online kanalen in te zetten en de verdere digitale strategie te bepalen. Ontdek hoe.