Lisa Rouschop

Marketing Specialist

Creative isn’t the way i think. It’s the way i like to live.

“Wat wil je later worden Lisa?” “Reclamemaker, dan kan ik reclames maken zoals die van Coca-Cola bij Kerstmis!” Dat was steevast mijn antwoord – buiten de fases dat ik mezelf later zag als advocate, juffrouw, eerste minister of eigenaresse van het kapsalon ‘Het gouden hoedje’. Maar als combinatie van al deze dromen, is marketeer zeker geen verrassing.

Ieder merk en ieder bedrijf heeft zijn eigen persoonlijkheid. De kunst van goede marketing is dat we die eigenheid naar buiten brengen. Iets creëren dat zorgt voor een meerwaarde in levens en mensen hiervan op de hoogte brengen, dat is waarom ik doe wat ik doe.

Let’s create

Mijn rode draad? Dingen maken, creëren. Het liefst vanaf nul. En dan start het voor mij bij heerlijk wegdromen, je gedachten helemaal los laten en via de hak en de tak tot een nieuw idee of nieuwe conclusie komen. Lukt het daar niet, dan komt inspiratie via de wonderbaarlijke wereld waar we in leven. Nieuwe ideeën zien in alledaagse dingen. Ik probeer door het leven te gaan volgens het motto: Genius is to carry the spirit of the child into old age. Ga door het leven met de verwondering en appreciatie die je ooit als kind had, zie niets als vanzelfsprekend.

Als kind vond ik niets zo leuk als te bouwen met K’nex, verschillende manieren ontdekken, verschillende bouwwerken bedenken. Heerlijk. Als ‘plant mom’ trek ik dit ook door: van elk stekje kun je een nieuwe volwaardige plant maken die helemaal kan openbloeien. En in mijn nieuwe hobby pottenbakken, komt dit zelfs nog meer naar voren. Beginnen met het kneden van een stuk klei, perfectioneren van de vorm, testen met glazuur, misschien een paar regels breken en dan weer beginnen met klei voor het volgende kunstwerkje.

Let’s talk personal

Mezelf omschrijven, dat is niet zo eenvoudig. Daarom gebruik ik graag enkele quotes van vrienden, familie en collega’s. Een moderne hippie. Een gezellige tante waar je mee op de koffie wilt – of thee is ook prima. Enthousiast, idealistisch en spontaan. Misschien soms zelfs impulsief. Voor de persoonlijkheidstheorieën-fans: ik ben geel. Heel geel. ENFP’s for the win. 😉

Als ik dan toch écht een poging moet doen om mezelf te omschrijven, ga ik hiervoor: Een kruising tussen een Millennial en een GEN Z die haar eigen stukje probeert te doen om voor een mooiere wereld te zorgen. En iemand die kan genieten van elk waardevol stukje in de wereld, zij het van een nieuwe koffiemok, een catchy advertentie tot een geslaagde brunch. Misschien toch nog een laatste toevoeging: altijd honger om te leren. Om meer te weten te komen over iets of over iemand. Tell me more, please!

Let’s talk marketing

Een logische stap eigenlijk, want in marketing doe je ook niets anders dan creëren. Content, copywriting, advertenties, e-mails, strategie: het is allemaal creeën, zelf bedenken en maken. En in marketing kun je, nee moet je altijd blijven bijleren. Nieuwe kanalen, nieuwe mogelijkheden in bestaande kanalen, nieuwe manieren om mensen te bereiken.
Mijn eerste officiële stappen in marketing? Tijdens mijn opleiding communicatiemangement werd ik onderdeel van een product launch team, met mijn focus op brand awareness creëren door POS-materiaal en social media content en social media advertising. Na mijn afstuderen kon ik meteen aan de slag in een internationaal B2B-bedrijf in de FMCG-industrie als marketing en communicatiemanager. Hier heb ik ontzettend veel geleerd over marketing, R&D, andere culturen en corporate structuren. Het werd tijd voor een nieuwe uitdaging: de wondere wereld van uitgeverijen. Als brand marketeer, digital marketeer, product owner van de webshop en product owner van de website kon ik veel van mijn talenten verder ontwikkelen en uitdagen.

Na 2 jaar met mijn neus in de boeken te hebben gezeten, voelde het opnieuw tijd om een nieuwe uitdaging aan te gaan. Tijd voor nieuwe mensen, nieuwe verhalen en nieuwe perspectieven. En zo werd de volgende stap in mijn carrière het ‘agency leven’. Een bewuste keuze: veel afwisseling, verschillende sectoren, verschillende expertise-domeinen. Waar word ik warm van? Laat me de geheimen van Google Ads ontdekken, de codes van social media advertising kraken, de tips en tricks voor de leukste content opspeuren, de mysteries van marketing automation en e-mailmarketing ontrafelen.

Wat ben ik trots om deel te zijn van de marketingwereld. Én nog net dat beetje extra trots om deel te zijn van het Digitong-team.

 

En nu ben ik enorm nieuwsgierig naar jou. Wat drijft jou? Waarom doe jij wat je doet? Vertel het mij bij een heerlijke thee en vegan brownie.

Let’s talk about all the wonderful things in the world.

Meet the guys and gals.

Een toegewijde groep zeer nieuwsgierige mensen.
Kies er gewoon een, stuur ons een bericht.

Sam Boosten

Sam Boosten

Sam Boosten, die moet later iets met zijn handen kunnen doen! Dit was de zin die ik doorheen mijn lagere schooljaren tal van keren te horen kreeg. Nooit kon ik de volledige les stilzitten op de oncomfortabele houten stoelen in het muffe klaslokaal. Ik was altijd wel...

Nico Ambroos

Nico Ambroos

Mijn leven in een notendop? Wel dat is begonnen met mijn interesses in techniek zoals Lego Technic met al zijn tandwielen tot de dansende en acrobatische robotten van Boston Dynamics. Urenlang Sega sprite games spelen, je kent ze wel Sonic, Streets of Rage, Golden...

Billy Ballet

Billy Ballet

Act 1: The past Van kinds af aan was ik al bezig met de digitale wereld, van het jailbreaken van mijn iPod Touch tot het samenstellen van mijn eigen computer. Mijn eerste game console, een Gameboy Advance, kreeg ik bij het winnen van een collage wedstrijd. Hierop...

Maxime Raedschelders

Maxime Raedschelders

Please rewind Door mijn curiositeit kan ik mijn hoofd breken op grote levensvragen zoals: ‘is er leven na de dood’, ‘wat is er buiten ons universum’…En een waargebeurde film of documentaire kijk is steeds met mijn gsm in de hand zodat ik extra zaken kan opzoeken via...

Frederik Danko

Frederik Danko

1974 Misschien was het eerste wat ik zag in 1974 wel iets van Philips dat dat jaar een topjaar had. Lampen, propere kleren of muziek? Zeker iets met wasmachines, die zaten toen in de lift. Of was het iets van de Ramones dat door de boxen van Philips knalde? Zou kunnen...

Davy Meykens

Davy Meykens

Een paar azen Intussen ben ik al meer dan 14 jaar aan de slag als digital designer en kon ik ervaring opdoen bij zowel grote als kleine bedrijven. Meteen na mijn opleiding startte ik als packaging designer, groeide door tot een all-round designer en ging me vervolgens...

Daan Vanherle

Daan Vanherle

Episode 1: The rise of the marketeer Mijn verhaal bij Digitong is begonnen bij mijn stage. Tijdens mijn zoektocht naar een stageplaats om het werkveld te betreden, sprong Digitong me te binnen. Ik had eerder in mijn opleiding een presentatie van Möbius gezien, en zijn...

Sid Paulus

Sid Paulus

“Mama, ik wil later ontdekkingsreiziger worden!” 🔭 Het zijn exact deze woorden die mijn kinderjaren omschrijven. Een kleine jongen vol ideeën, dromen en bijzondere interesses. Als men mij bijvoorbeeld vroeg welke strips ik las voor het slapen gaan; dan antwoordde ik...

Möbius Franssen

Möbius Franssen

ENTJ Het concept infinity heeft me (los van de naam) altijd gefascineerd. Als ENTJ persoonlijkheid bekijk ik de wereld vaak wetenschappelijk, zwart/wit en cijfermatig. Moeilijk om hier met ons beperkt menselijke brein nog maar een idee van te krijgen, maar je kan me...

Michiel Nijsten

Michiel Nijsten

I couldn’t live without my sport Al vanaf dat ik klein was, ben ik bezig geweest met sport of dat het nu tennis, volleybal, atletiek of kickboksen was, ik kon nooit stil zitten. Maar één sport stak er voor mij altijd bovenuit: voetbal. Sinds mijn 5de ben ik bezig met...

Cedric Trekels

Cedric Trekels

Let’s talk about time Op zesjarige leeftijd groeide mijn passie voor horloges. Waarom? Geen idee, waarschijnlijk hield ik van de bling. Ondertussen is het wel veel meer dan dat. Het craftsmanship dat in horloges gestoken wordt. Magnifiek. Daar word ik dus oprecht blij...

Cedric Scherpenberg

Cedric Scherpenberg

Waarom we het meest geliefde Digital Agency willen worden. Onze missie is om de digitale economie toegankelijk te maken zodat alle bedrijven kunnen groeien. Dat is niet zomaar een stel woorden maar brandstof voor alles wat we doen. Als we het over ‘succes’ hebben, dan...

Georgie

Georgie

Een dag uit het leven gegrepen Hoe zo een dag van Georgie, de Chief Barketing Officer verloopt? Neem maar een kijkje in mijn planning. 07.30u - Wandeling met m’n baasje Möbius. Het leukste van de hele dag! 08.00u - Aankomen op kantoor en de rest van het team zien. Ook...

Samenwerken?