Let’s create
Mijn rode draad? Dingen maken, creëren. Het liefst vanaf nul. En dan start het voor mij bij heerlijk wegdromen, je gedachten helemaal los laten en via de hak en de tak tot een nieuw idee of nieuwe conclusie komen. Lukt het daar niet, dan komt inspiratie via de wonderbaarlijke wereld waar we in leven. Nieuwe ideeën zien in alledaagse dingen. Ik probeer door het leven te gaan volgens het motto: Genius is to carry the spirit of the child into old age. Ga door het leven met de verwondering en appreciatie die je ooit als kind had, zie niets als vanzelfsprekend.
Als kind vond ik niets zo leuk als te bouwen met K’nex, verschillende manieren ontdekken, verschillende bouwwerken bedenken. Heerlijk. Als ‘plant mom’ trek ik dit ook door: van elk stekje kun je een nieuwe volwaardige plant maken die helemaal kan openbloeien. En in mijn nieuwe hobby pottenbakken, komt dit zelfs nog meer naar voren. Beginnen met het kneden van een stuk klei, perfectioneren van de vorm, testen met glazuur, misschien een paar regels breken en dan weer beginnen met klei voor het volgende kunstwerkje.
Let’s talk personal
Mezelf omschrijven, dat is niet zo eenvoudig. Daarom gebruik ik graag enkele quotes van vrienden, familie en collega’s. Een moderne hippie. Een gezellige tante waar je mee op de koffie wilt – of thee is ook prima. Enthousiast, idealistisch en spontaan. Misschien soms zelfs impulsief. Voor de persoonlijkheidstheorieën-fans: ik ben geel. Heel geel. ENFP’s for the win. 😉
Als ik dan toch écht een poging moet doen om mezelf te omschrijven, ga ik hiervoor: Een kruising tussen een Millennial en een GEN Z die haar eigen stukje probeert te doen om voor een mooiere wereld te zorgen. En iemand die kan genieten van elk waardevol stukje in de wereld, zij het van een nieuwe koffiemok, een catchy advertentie tot een geslaagde brunch. Misschien toch nog een laatste toevoeging: altijd honger om te leren. Om meer te weten te komen over iets of over iemand. Tell me more, please!
Let’s talk marketing
Een logische stap eigenlijk, want in marketing doe je ook niets anders dan creëren. Content, copywriting, advertenties, e-mails, strategie: het is allemaal creeën, zelf bedenken en maken. En in marketing kun je, nee moet je altijd blijven bijleren. Nieuwe kanalen, nieuwe mogelijkheden in bestaande kanalen, nieuwe manieren om mensen te bereiken.
Mijn eerste officiële stappen in marketing? Tijdens mijn opleiding communicatiemangement werd ik onderdeel van een product launch team, met mijn focus op brand awareness creëren door POS-materiaal en social media content en social media advertising. Na mijn afstuderen kon ik meteen aan de slag in een internationaal B2B-bedrijf in de FMCG-industrie als marketing en communicatiemanager. Hier heb ik ontzettend veel geleerd over marketing, R&D, andere culturen en corporate structuren. Het werd tijd voor een nieuwe uitdaging: de wondere wereld van uitgeverijen. Als brand marketeer, digital marketeer, product owner van de webshop en product owner van de website kon ik veel van mijn talenten verder ontwikkelen en uitdagen.
Na 2 jaar met mijn neus in de boeken te hebben gezeten, voelde het opnieuw tijd om een nieuwe uitdaging aan te gaan. Tijd voor nieuwe mensen, nieuwe verhalen en nieuwe perspectieven. En zo werd de volgende stap in mijn carrière het ‘agency leven’. Een bewuste keuze: veel afwisseling, verschillende sectoren, verschillende expertise-domeinen. Waar word ik warm van? Laat me de geheimen van Google Ads ontdekken, de codes van social media advertising kraken, de tips en tricks voor de leukste content opspeuren, de mysteries van marketing automation en e-mailmarketing ontrafelen.
Wat ben ik trots om deel te zijn van de marketingwereld. Én nog net dat beetje extra trots om deel te zijn van het Digitong-team.
En nu ben ik enorm nieuwsgierig naar jou. Wat drijft jou? Waarom doe jij wat je doet? Vertel het mij bij een heerlijke thee en vegan brownie.