Development

User experience

Al onze websites worden ontworpen en gebouwd met de meest optimale user experience (UX) in het achterhoofd. Wanneer we de user interface (UI) van jouw website ontwerpen hanteren we steeds structuren en elementen die op basis van best practices optimaal presteren.
Natuurlijk is jouw zaak uniek, en dat vergt ook een unieke aanpak. Daarom is het belangrijk om niet te stoppen wanneer een website gelanceerd is, maar dat we vervolgens meten hoe gebruikers zich gedragen binnen de website. Waar maakt men de beslissing om vb. een aankoop te doen? Contact op te nemen? Op een bepaalde link te klikken? Etc. Maar ook de keerzijde is minstens even belangrijk. Waar ondervindt men problemen? Wanneer haakt men af?

Een UX en UI mockup op een laptop scherm

Wat is voor ons User Experience?

Een optimale UX is wanneer een website zodanig opgebouwd is dat de eindgebruiker zo gemakkelijk mogelijk het doel bereikt dat vooropgesteld is. Vb. een aankoop doen, een contactname, inschrijven op een newsletter,… Het bereiken van dergelijke doelen heeft natuurlijk een rechtstreekse invloed op de ROI (return on investment) van je website. Daarom spreken we eveneens van een goede UX wanneer de website meer opbrengt –in welke vorm dan ook (meer tijd, extra omzet, etc.)– dan kost.

UX en CRO gaan hand in hand

UX is een belangrijk onderdeel van Conversion Rate Optimization (CRO).

Bij CRO worden er aanpassingen aan de website gesuggereerd waarvan we vermoeden dat deze de prestaties verbeteren. Vervolgens worden deze aanpassingen continu getest en getweakt om de prestaties van de website te optimaliseren. Het doel van een goed UX design is ervoor zorgen dat een website intuïtief is en inspeelt op de noden van de gebruiker zodat zijn ervaring gemakkelijk, naadloos en aangenaam is. Hieruit kan je concluderen dat CRO aangeeft dat er iets gewijzigd moet worden in de huidige gebruikerservaring. Research zorgt ervoor dat we weten waar te beginnen, en begrijpen welke wijzigingen we best kunnen implementeren.

UX en Branding gaan óók hand in hand

Zodra we starten met UX (lees letterlijk: gebruikerservaring) is Branding uiteraard een belangrijke pijler. Wat jouw merk of zaak uitstraalt, hoe er gecommuniceerd wordt, wie jouw doelgroep is en hoe deze het best benaderd kan worden, etc. wordt bepaald in het branding traject. Het spreekt voor zich dat UX een doorvertaling is van je Brand naar jouw gebruikers, om op die manier zowel gevoelsmatig als analytisch, zowel visueel als technisch een optimale totaalervaring te creëren.

Waarmee kan Digitong jou helpen?

  • Website op maat
  • UX audits
  • Branding en UX
  • UX/UI design
  • Implementatie en development
  • Monitoring en analyses

Davy

Lead Digital Designer

 

“De oplevering is slechts het begin”

Optimaal presteren

Al onze websites worden ontworpen en gebouwd met de meest optimale user experience (UX) in het achterhoofd.

Wanneer we de user interface (UI) van jouw website ontwerpen hanteren we steeds structuren en elementen die op basis van best practices optimaal presteren. Ook een optimale ervaring voor jouw gebruikers realiseren?

We bijten niet

Laat een berichtje achter. Onze experts bekijken vrijblijvend de mogelijkheden voor jouw business.