Blog

3 voordelen van animated HTML5 advertenties

Geanimeerde HTML5 advertenties leiden met een doordachte opbouw, interactieve elementen en relevante content de doelgroep nóg meer naar die felbegeerde conversie. Ontdek hier 3 redenen om te kiezen voor html5 banners.

Val op in de menigte

Er worden de dag van vandaag vaak grote budgetten gespendeerd aan display advertenties. Meer en meer bedrijven zoeken nieuwe mogelijkheden om hun bedrijf extra in de kijker te zetten, maar door de toenemende massa aan dit soort advertenties wordt het steeds moeilijker om op te vallen in de menigte. Daar komen geanimeerde HTML5 banners met hun uitgebreide mogelijkheden goed van pas.

Met een doordachte opbouw, interactieve elementen en relevante content hebben dit soort advertenties de mogelijkheden om de doelgroep nog meer naar die felbegeerde conversie te leiden.

 

1. Met HTML5 advertenties kan je een verhaal vertellen

Het spreekt voor zich dat branding een cruciaal onderdeel van digitale marketing is. Geanimeerde banners geven je de mogelijkheid om interactie aan te gaan met je doelpubliek dankzij animatie, video en interactieve elementen. Hoewel een animatie an sich niet noodzakelijk beter werkt dan een statisch beeld, spreekt het wel voor zich dat je je verhaal met animatie beter kan overbrengen.

Geanimeerde advertenties overtreffen hun statische concurrenten bij het vergroten van merkbekendheid.

Statische vs. geanimeerde banners voor i-Fitness*


Opnieuw afspelen

 

 

2. HTML5 advertenties zijn geschikt voor alle toestellen en browsers

Een van de grootste voordelen van HTML5 banners is dat ze compatibel zijn met zowat elk toestel en elke browser. De advertentie wordt áltijd op dezelfde manier gepresenteerd en geanimeerd.

Geanimeerde HTML5 advertenties kunnen eveneens via ieder platform geplaatst worden. Google Ads, Adform, Adsense, etc. Een geanimeerde GIF daarentegen is veel gelimiteerder binnen de verschillende netwerken, en bovendien zijn er vaak issues met performantie. Eigenlijk is dat niet zo verrassend aangezien GIF al sinds de 80’s bestaat, en verder weinig ontwikkeld is.

GIF vs. HTML5 banners voor Vecollal®*


Opnieuw afspelen

 

 

3. Je kan data-feeds gebruiken voor dynamische advertenties

Dynamische advertenties zijn bannersets waarvan de inhoud zich automatisch kan aanpassen om te voldoen aan wat jouw doelgroep zoekt. Terwijl statische advertenties en GIF’s dag in dag uit dezelfde content tonen, kan je bij HTML5 banners data gebruiken om je advertenties te laten voldoen aan de unieke noden van jouw publiek. Denk aan surfgedrag, product affiniteit, zoekgeschiedenis, etc. Deze elementen helpen ervoor te zorgen dat je content relevant is. Relevante content is waardevol voor je publiek, en het is net dát wat zorgt voor een hogere return op het budget dat je investeerde in je campagne (ROAS).

Dynamische HTML5 banners voor Mister Oil*

 

Ben je overtuigd om jouw advertenties meer leven in te blazen? Of zit je toch nog met vragen? Aarzel niet om ons te contacteren.

 

*De weergegeven advertenties kunnen tijdsgebonden of fictief zijn.

Start je eigen webshop – Checklist

Start je eigen webshop – Checklist

Bubblewrap knijpen geeft je voldoening, maar weet je wat nog nét iets meer voldoening geeft? Vakjes afvinken! Omdat je als webshop starter al genoeg aan je hoofd hebt, hebben wij de ultieme webshop checklist gemaakt.

Waterfall media planning

Waterfall media planning

Waterfall media planning helpt om de complexiteit van campagnes te beheren door prioriteit te geven aan investeringen in de best presterende kanalen. Leer meer over de waterval methode/ omnichannel strategie in onze blog.

Op de hoogte blijven van onze blogs?

    value1SubscriberValue3

    Davy
    Lead Digital Design

    Animeren en converteren. Let’s go!

    Strategie

    Je wilt graag jouw digitale aanwezigheid vergroten, maar je hebt geen idee hoe? Je wilt klanten via een digitale weg aantrekken, overtuigen en behouden? Een digitale strategie biedt hier een antwoord op. Het vormt het digitale grondplan van elk bedrijf waarbij er antwoord wordt gegeven op volgende vragen om zo de juiste online kanalen in te zetten en de verdere digitale strategie te bepalen. Ontdek hoe.