Marketing
E-mailmarketing
Geef een boost aan het engagement van jouw klanten en prospects
E-mailmarketing is een krachtig marketingkanaal. Het is een combinatie van direct marketing en digitale marketing, waarbij we e-mail gebruiken om jouw producten of diensten te promoten. Deze marketingtool kan vooral ingezet worden om je klanten bewust te maken van nieuwe artikelen, aanbiedingen of aankondigingen, maar ook om leads te genereren, je merkbekendheid te vergroten en je klantrelaties te onderhouden.
Voor wie is e-mailmarketing?
E-mailmarketing is voor elke organisatie interessant. Voor zowel grote als kleine organisaties, B2C of B2B bedrijven, webshops, non-profitorganisaties of overheidsinstellingen, iedere organisatie wenst te communiceren met haar doelgroep. Daar is e-mailmarketing het perfecte middel voor.
Waarom is e-mailmarketing zo populair?
Je dwingt de ontvanger om een bepaalde actie te ondernemen: een e-mail blijft in de inbox zitten totdat hij gelezen of verwijderd wordt. Zo heeft de ontvanger toch jouw merknaam opgepikt, ook al leest hij niet de volledige e-mail. Wij zijn fan van e-mailmarketing vanwege nog een reden: je bouwt een relatie op met je (potentiële) klanten en je leidt kwalitatief verkeer naar je website of webshop.
Er bestaan veel verschillende soorten e-mails. Hieronder sommen we enkele voorbeelden op om je een concreet beeld te geven wat e-mailmarketing kan inhouden:
- Welkomstmails: bijvoorbeeld bij het inschrijven op de nieuwsbrief of bij een eerste aankoop op de webshop.
- Nieuwsbrieven: informeren over nieuwe producten, aankondigingen van het bedrijf of in de sector, relevante informatie voor de ontvanger.
- Bevestigingsmails: bijvoorbeeld na een aankoop via een webshop of bij een inschrijving van een event.
- Uitnodigingsmails: nodig je klanten uit voor een event, een beurs, een webinar, etc.
- Promotie en aanbiedingen e-mails: breng je klanten op de hoogte van acties en kortingen.
- Seizoensgebonden e-mails: denk maar aan Black Friday, Kerstmis of andere hoogdagen in jouw sector.
E-mailstrategie
Het is erg belangrijk om je e-mailstrategie te bepalen. Hoe past e-mailmarketing in je bedrijfsstrategie en wat wil je bereiken? Hoe verzamel je de juiste contacten? Met welke boodschappen ben je relevant voor de doelgroep? Kan marketing automation een meerwaarde bieden? Welke software sluit aan bij deze strategie? Hoe zorgen we voor een strategie die voldoet aan de privacywetten? Onze specialisten helpen je bij het beantwoorden van al deze vragen. Op basis van een uitgedokterede strategie kan je jouw doelgroep gericht bereiken met e-mails die doen converteren. Daarbij is het cruciaal om alle resultaten achteraf in kaart te brengen. E-mailmarketing is namelijk een continue proces van testen, analyseren en optimaliseren.
Is jouw bedrijf klaar om aan doordachte e-mailmarketing te doen? Neem dan snel contact met ons op!
Maxime
Digital marketing specialist
“Mensen schrijven zich niet in voor je e-mails, ze schrijven zich in voor je merk.”
Is jouw bedrijf klaar om aan doordachte e-mailmarketing te doen?
Laten we samen de ziel van je bedrijf vertegenwoordigen via je e-mailstrategie.
We bijten niet
Laat een berichtje achter. Onze experts bekijken vrijblijvend de mogelijkheden voor jouw business.