Marketing

Copywriting

De boodschap in de juiste woorden

Copywriting is het schrijven van teksten op een bepaalde manier, het schrijven van wervende teksten die overtuigen. Het doel van copywriting? Gebruikers aanzetten om een specifieke actie te ondernemen en zo verder in de marketing funnel of customer journey te geraken. Belangrijk bij copywriting is de tone of voice van jouw bedrijf. De manier waarop Coolblue communiceert en taal gebruikt is helemaal anders dan bijvoorbeeld een pharmaceutisch bedrijf.

Copywriting: the underdog

Is copywriting de underdog? Vaak wordt het belang ervan onderschat. De juiste woorden zorgen voor herkenbaarheid en vertrouwen. Wekken de juiste emoties op. En blijven top of mind.

Op welke kanalen copywriting dan belangrijk?

Op ze allemaal! Via welk kanaal je ook communiceert, het moet bij je bedrijf passen. Of het nu gaat om copywriting voor social media, nieuwsbrieven, SEA, SEO of gedrukte folders, de manier van communiceren typeert jouw bedrijf. Natuurlijk verschilt dit per kanaal – een tekst op social media is nu eenmaal anders dan de tekst van een brochure – maar je bedrijf moet wel een duidelijke manier van communiceren hebben die past bij de branding en waarden van jouw bedrijf. Copywriting helpt je een merk op te bouwen.

 

Goede copywriting zorgt voor begrijpelijke inhoud.

Waarschijnlijk ben je zelf een expert in je vak. Dan kan het moeilijk zijn om je product of diensten uit te leggen op beginnersniveau. Met goede copywriting en jouw input, zorgen wij voor duidelijke en kwalitatieve teksten die perfect zijn afgestemd op ieder kanaal en die de doelgroep de juiste informatie geeft.

Waardevolle inhoud voor jouw website.

Een website is vaak de eerste kans om indruk te maken op potentiële klanten. Goede copy kan ervoor zorgen dat de inhoud waardevoller is voor de bezoeker. Op een website is een homepage bijvoorbeeld informatief, terwijl een productbeschrijving bedoeld is om klanten aan te zetten om het product te kopen. Lees hier meer over web development.

Content die Google begrijpt

SEO copywriting is het schrijven van voor trefwoorden geoptimaliseerde inhoud die is ontworpen om menselijke gebruikers en zoekmachine-algoritmen aan te spreken. Dat was een mond vol. Dankzij goede copywriting wordt deze ingewikkelde zin een stuk duidelijker: SEO copywriting is het schrijven van inhoud die Google kan begrijpen. En tegelijkertijd moet die inhoud het soort content zijn dat mensen willen lezen. Kortom, een goede webtekst scoort hoog in Google. Wil jij de SEO van je website verbeteren? Lees hier meer over onze SEO aanpak.

E-mails en nieuwsbrieven

Je klanten nieuwsbrieven sturen? Een geweldig idee. Maar dan moet je inhoud er ook ‘boenk op zitten’. Relevante content en goed geschreven copy zorgen voor een goede click rate. Samen creëren we waardevolle nieuwsbrieven zodat je top of mind blijft bij jouw contacten. Lees hier meer over e-mailmarketing.

Maxime
Digital Marketing Specialist

“Via je teksten voer je eigenlijk een 1-op-1 gesprek met je lezer, met je potentiële klant. Je copy moet er daarom ‘boenk’ op zijn.”

Ben jij klaar om de pen vast te pakken?

Heb jij nood aan goede copywriting voor je website? Of voor andere kanalen? Of doen we even een stapje terug en beslissen we de tone of voice van jouw bedrijf? Neem contact met ons op en we helpen je graag verder.

We bijten niet

Laat een berichtje achter. Onze experts bekijken vrijblijvend de mogelijkheden voor jouw business.