KMO-portefeuille

De KMO-portefeuille is een subsidiemaatregel waarmee jij als kleine of middelgrote onderneming een deel van je advies en opleidingen kan bekostigen.

Wat is de KMO-portefeuille?

De KMO-portefeuille is een subsidiemaatregel waarmee jij als kleine of middelgrote onderneming een deel van je advies en opleidingen kan bekostigen. Jaarlijks kan je tot wel € 7.500 subsidies bekomen via de Vlaamse Overheid.

Digitong is een geregistreerde dienstverlener van de Vlaamse Overheid in het kader van de KMO-portefeuille. Hierdoor krijg jij als gevestigde onderneming of zelfstandige in Vlaanderen een subsidie van 20 of 30% op de kostprijs (naargelang de grootte van jouw bedrijf) wanneer je je laat adviseren door middel van een opleiding, audit of workshop.

Enkele voorbeelden waarvoor je beroep kan doen op de kmo-portefeuille;

  • Opstellen van een digitale strategie of marketingplan of content strategie
  • Audit van een website, SEO, SEA, Social Advertising, Google Ads enz
  • Volgen van een opleiding SEO, SEA, Google Analytics 4, Google Tag Manager, CRM enz.
  • Volgen van een Branding workshop
  • Doorlopen van de concept fase voor een nieuwe website of webshop
  • Ontwikkelen van een kanalenstrategie: welke boodschappen/doelgroepen/kanalen en hoe dit implementeren?

 

Wie kan gebruik maken van de KMO-portefeuille?

  • Deze subsidie kan enkel gebruikt worden door KMO’s, vrije beroepen, zelfstandigen en zelfstandigen in bijberoep. Werkende studenten kunnen hun werkgever voor hen de opleiding laten subsidiëren.
  • De subsidie is ten behoeve van kleine en middelgrote ondernemingen.
  • De subsidie is ten behoeve van de vestigingen (en bijhorende werknemers) gelegen in het Vlaams Gewest.
  • De subsidie is ten behoeve van ondernemingen uit de privé-sector.
  • De subsidie is ten behoeve van ondernemingen met een aanvaardbare hoofdactiviteit. Zo kan een kapster de KMO-portefeuille aanvragen voor een cursus schoonheidszorgen; zij kan deze kennis immers aanwenden in haar zaak. Een loodgieter zou dit voor deze cursus dus niet kunnen, want er kan geen verband gelegd worden tussen de aard van de opleiding en de aard van de hoofdactiviteit.
  • Jouw onderneming moet geregistreerd zijn in het KBO op het moment dat de opleiding start (en dus niet b.v. een week daarna).

 

Dubbele subsidiëring is niet toegestaan. Als een onderneming al een andere tegemoetkoming heeft gekregen via de overheid, kan er niet gecumuleerd worden met de KMO-portefeuille.

Let's talk digital

Webdesign en marketing zijn onze grote passies. Wij bouwen professionele websites die online scoren. De erkenning van de KMO Portefeuille toont aan dat je bij ons kan rekenen op de juiste expertise voor jouw digitale project. Let’s talk

Hoe moet je registreren via de KMO-portefeuille?

Als je voor de eerste keer een subsidieaanvraag voor de KMO-portefeuille wil doen, dien je je onderneming eerst te registreren op het online platform (INKOM). Meer info vind je terug op de website van Vlaio. 

Hoe verloopt de aanvraag via de KMO Portefeuille?

Om een subsidieaanvraag in te dienen, moet je een overeenkomst of inschrijving afsluiten met een geregistreerde dienstverlener. Dit wil zeggen dat je met Digitong een concrete overeenkomst hebt over de opleiding of het advies, alvorens je een aanvraag kan doen. 

Na de inschrijving voor de opleiding of de aanvraag van een adviesrapport kan je als werkgever voor jezelf of een medewerker een online projectaanvraag indienen om gebruik te maken van de KMO portefeuille subsidie. Je kan tijdens deze aanvraag de dienstverlener (Digitong) selecteren aan de hand van het registratienummer.

Het registratienummer van Digitong voor Advies is DV.A247030 en het registratienummer voor Opleiding is DV.O247107.

Meer info over het indienen van de aanvraag vind je terug op de website van Vlaio

 

Vragen?

Voor vragen over onze dienstverlening of KMO-portefeuille kan je bij ons terecht via admin@digitong.be of telefonisch op het nummer 012 42 42 42.

Möbius
Head of marketing

 “Digitong heeft stuk voor stuk experts in huis om je (digitale) marketing & strategie naar een hoger niveau te tillen.”

Van SEO en SEA tot Display Advertising, van Shopping Campagnes tot Social Media Advertising en Video Advertising.

Wij stellen de beste mix samen die past bij jouw onderneming en die leidt tot resultaat. Digitale marketing is een proces van lange adem. Onze experten analyseren al de digitale inspanningen en sturen continu bij.

Samen kijken we naar wat voor jou de beste manier is om jouw bedrijfsdoelstellingen te behalen door te vertrekken vanuit jouw huidige situatie, concrete doelstellingen, goed afgelijnde doelgroepen, customer journeys, etc. Op die manier komen we tot de meest efficiënte budverdeling én een optimale marketingmix die doet converteren. Check!

We bijten niet

Laat een berichtje achter. Onze experts bekijken vrijblijvend de mogelijkheden voor jouw business.