Strategie

Analytics & Reporting

Meten is weten

Het grote voordeel van digitale marketing is dat alles meetbaar is. Het online gedrag van je websitebezoekers wordt voortdurend gescreend en iedere klik of actie wordt opgeslagen. Wij verzamelen al deze data en bepalen samen met jou de KPI’s om het succes van onze online marketingcampagnes te kunnen meten. Data-analyse met Google Analytics (4) zal ons helpen om onderbouwde beslissingen te nemen. Zo garanderen we steeds de meest efficiënte budgetverdeling en een optimale marketingmix die doet converteren.

Data-analyse met Google Analytics 4

Om onze resultaten zo goed mogelijk op te volgen, is het belangrijk dat alle data correct binnenkomt en raadpleegbaar is. Op deze manier kunnen we zo optimaal mogelijk bijsturen waar nodig. De combinatie van GTM en Google Analytics 4 maakt het mogelijk specifieke event tracking uit te voeren, om maar enkele zaken op te noemen: 

  • Mailto Clicks
  • Callto Clicks
  • Social Link Clicks
  • Outbound Link Clicks
  • Gemiddelde scroll-diepte
  • Contactaanvragen
  • 404 Error tracking
  • PDF downloads
  • E-commerce transacties 
  • E-commerce waarde
  • Etc…

Google Tag Manager

Deze gratis tag management service van Google zal een groot deel werkuren bij development kunnen uitsparen en maakt de tracking setup toegankelijk voor marketeers en analisten.

Dit betekent ook dat toekomstige aanpassingen aan de tracking setup sneller doorgevoerd kunnen worden aangezien deze manier van implementatie los staat van het verdere development proces van de website.

De verantwoordelijkheid voor de tracking codes nemen we graag op ons. Daarvoor heeft Google een eenvoudige “preview & debugging” modus alsook een versioning systeem dat ons een gebruiksvriendelijke mogelijkheid geeft om zelf hun eigen code te controleren alvorens deze wordt live gezet.

Dashboarding

Deze uitgebreide verzameling data zetten we om in één inzichtelijk, digitaal dashboard. Elke klant krijgt van ons een Digitong reporting template via Google Data Studio waarmee we de belangrijkste cijfers uniform en visueel kunnen brengen. In real time raad te plegen door jullie via een veilige en gepersonaliseerde url. We helpen je ook verder met het interpreteren en analyseren van deze cijfers. Dit kan via follow-up meetings, rapportage mails of via een kanaal van jouw keuze.

Is alles duidelijk? Dan zijn we klaar om de opgedane inzichten te gebruiken om nieuwe beslissingen te nemen en je digitale marketing te optimaliseren. We kijken wat er beter kan en maken aanpassingen tot elke actie perfect is afgesteld. En uiteraard stopt het hier niet: we blijven de data evalueren en sturen bij waar nodig.

Sid
Marketing specialist

“Data is de brandstof en Google Analytics is de motor voor Online Marketing​”

Benieuwd hoe wij jouw business kunnen versterken?

Onze specialisten beschikken over de nodige ervaring en kennis om je resultaten zo goed mogelijk op te volgen en te rapporteren.

We bijten niet

Laat een berichtje achter. Onze experts bekijken vrijblijvend de mogelijkheden voor jouw business.