Marketing

Social Media Content

Breng de juiste boodschap toegespitst op de leefwereld van jouw doelgroep(en)

Er is een overvloed aan content op social media. En die overkill zorgt ervoor dat er maar een fractie van de content wordt opgemerkt. Hoe kan je er dan voor zorgen dat net jouw boodschap eruit springt in die contentberg? Meer dan ooit zijn een sterke contentstrategie en kwalitatieve content de sleutels tot succes. En daar helpen onze digitale marketing specialisten graag bij. Wij zorgen steeds voor de juiste social media content die informeert, inspireert en converteert.

Sterke social content valt of staat met de juiste strategie

Vooraleer je content concreet kunt uitwerken, is er een stevig plan van aanpak nodig. Samen zetten we de lijnen uit door een aantal cruciale vragen te beantwoorden.

Welke doelstellingen hoop je te bereiken met je social media content?

Vaak (misschien wel te vaak) wordt social content louter als communicatief instrument gebruikt. Maar het doel kan net zo goed branding zijn. Of je kunt het inzetten om leads te genereren, nieuwe werknemers aan te trekken en sales te boosten. Op basis van wat je wilt bereiken, stellen wij de ideale contentmix samen. Je gebruikt telkens een bepaald type content (inspiratie, educatie, informatie, promotie,…) met een bepaald doel.

Wat is het DNA van jouw merk? Hoe wil je jouw merk in de markt zetten?

Social media content is dé manier om te laten zien waar jouw bedrijf voor staat. Het zorgt ervoor dat je bedrijf een persoonlijkheid uitbouwt, een eigen gezicht en stem krijgt. Het verhaal dat jouw bedrijf op sociale media vertelt, kleurt je merk bij prospects, sollicitanten, eigen medewerkers of bestaande klanten.

Wie is je doelgroep? En welke kanalen sluiten het dichtst aan bij je doelgroep(en)?

Bij het creëren van social content en het kiezen van de juiste kanalen vertrek je telkens vanuit de doelgroep. Door een duidelijk omschreven beeld van de doelgroep (hun demografie, taalgebruik, wat ze leuk vinden…) vermijd je verspilde inspanningen. Relevantie voor je doelgroep staat steeds voorop. Hoe nauwer je de content laat aansluiten bij de leefwereld van je doelgroep, hoe groter de kans dat ze mee zijn in het verhaal dat je vertelt.

Een contentplanning is een absolute must

Eens de social media strategie is uitgestippeld, gaat de contentcreatie van start. Daarvoor maken we een contentplanning op waarin we aangeven welke content wanneer en op welke kanalen verspreid zal worden. Onze designers vergezellen de boodschappen steeds met goede visuals of video’s. We verspreiden de content punctueel en zorgen voor een constante aanwezigheid om top-of-mind te blijven bij jouw doelgroep(en).

g

Test, meet, stuur bij, repeat!

Content is nooit echt ‘klaar’ en dat is net het boeiende aan dit verhaal. Door voldoende variatie in je content te brengen, krijg je inzicht in waar je doelgroep het beste op reageert. Daarom zorgen we voor een mooie contentmix, testen we wat het beste werkt en sturen we het contentplan voortdurend bij.

Maxime
Digital marketing specialist

“Op het juiste kanaal kan je je doelgroep bereiken, maar je hebt sterke content – die aansluit bij de leefwereld van de lezer – nodig om hem te inspireren, informeren en uiteindelijk te laten converteren.”

Klaar om gezien te worden op social media? Daarbij helpen wij je graat!

We bijten niet

Laat een berichtje achter. Onze experts bekijken vrijblijvend de mogelijkheden voor jouw business.