Marketing
Tracking
Je on- en offline marketinginspanningen meetbaar en inzichtelijk maken
Je on- en offline marketinginspanningen meetbaar en inzichtelijk maken is één van de grootste maar belangrijkste uitdagingen wanneer je als bedrijf het online marketingtraject binnentreedt.
Data als leidraad naar succes
Marketing voeren zonder enig inzicht in de campagnes en haar resultaten is nagenoeg onmogelijk. Daarom stellen we voor iedere klant een individueel plan op zodat alle bedrijfsdoelstellingen in kaart kunnen worden gebracht. De data die we daarna verzameld hebben geven ons een fundament om doordachte strategische beslissingen te maken die we vervolgens doorvertalen binnen de online campagnes.
Meten is weten.
Een blinde laat je niet met de auto rijden. Hetzelfde geldt voor online marketing. Aan de hand van verschillende tools kan Digitong het hele ecosysteem van jouw website in kaart brengen. Alsook verleggen wij hier de grenzen, en kunnen we gaan meten welke offline impact onze online inspanningen hebben op jouw bedrijf.
Hoe realiseren we dit?
- Google Analytics 4
- Google Tag Manager
- Enhanced Conversions
- Offline Conversion Tracking
- Server-Side Tracking
Google Analytics 4
De potentiële klant en haar gedrag beter leren begrijpen is vitaal. Met Google Analytics 4 kunnen we aan de hand van talloze gedetailleerde statistieken vanuit jouw website hier beter grip op krijgen. Welke personen kopen mijn diensten of producten en komen deze overeen met mijn vooropgestelde persona’s? Waar haken mensen af in het beslissingsproces? Zulke waardevolle inzichten brengt Digitong voor jou in beeld, waarna wij deze data doorvertalen in onze campagnes.
Google Tag Manager
Dankzij de tool Google Tag Manager kunnen we specifieke data vanuit de website capteren en doorsturen naar Google Analytics, naar onze online campagnes of andere platformen. Denk aan belangrijke data zoals de grootte van het winkelmandje, de bestelwaarde, de product ID’s, de mogelijkheden zijn oneindig. Deze data helpt ons bijvoorbeeld de winstgevendheid van onze inspanningen helemaal in kaart te brengen en bij te sturen waar nodig.
Om privacy-proof data te verzamelen werken we binnen Google Tag Manager en Google Ads met Enhanced Conversions, ofwel verbeterde conversies genaamd. Dit is een tag die ervoor zorgt dat we onze doelen accurater kunnen meten langs alle touchpoints. Dit doet het door eigen first-party data te encrypteren (via SHA-256) en door te spelen naar onze advertentiekanalen. Op deze manier creëren we een omgeving waar we steeds minder afhankelijk worden van third-party data.
Niet alleen voor e-commerce is deze data relevant, maar ook voor klanten waarvan hun verkopen buiten de website plaatsvinden (bijvoorbeeld via telefoon of e-mail). Zo kunnen we aan de hand van deze enhanced conversions first-party data vanuit bijvoorbeeld een ingevuld contactformulier matchen met data vanuit de campagnes.
Offline Conversion Tracking
Om de conversies die buiten de online platformen plaatsvinden nog beter in kaart te brengen, stellen wij het gebruik van Offline Conversion Tracking voor. Hiermee kunnen we aan de hand van unieke ID’s offline data vanuit een CRM-systeem gaan gebruiken om extra data te geven aan onze campagnes.
Server-Side Tracking
Binnen Server-Side Tracking verzamelen we geen gegevens meer binnen de browser maar gaat dit via een server. Met andere woorden, de gegevens van de gebruiker gaan eerst naar een externe server vooraleer ze verwerkt worden door Google, Facebook, Bing,.. En waarom is dit belangrijk? Op deze manier kunnen we zelf onze eigen gegenereerde data beter beheren en bewaren.
Sid
Marketing Specialist
“Data is the new gold, so it’s time to be a gold digger.”
Wil jij ook meer inzicht verwerven in je eigen business?
Of betere strategische beslissingen nemen die gebaseerd zijn op verzamelde data? Dan kunnen onze experten jou zeker helpen. Zet nu de stap en contacteer ons!
We bijten niet
Laat een berichtje achter. Onze experts bekijken vrijblijvend de mogelijkheden voor jouw business.