Development

Boost de conversies op je website

Een Conversieoptimalisatie of CRO traject biedt inzichten en oplossingen om bezoekers meer te laten converteren

CRO of UX Conversion rate optimisation is het verhogen van het percentage aan gebruikers dat een gewenste actie op een website uitvoert. Zo’n gewenste actie kan het aankopen van een product zijn, het invullen van een formulier, het klikken op een bepaalde link, etc.
Een CRO traject start met een UX analyse en genereert ideeën en suggesties voor bepaalde onderdelen van de website die verbeterd kunnen worden. Deze ideeën kunnen vervolgens op basis van A/B tests en best practices geïntegreerd worden.

CRO funnel

Waarom is CRO belangrijk?

Optimalisatie van de conversieratio is belangrijk omdat je hiermee de kosten voor het werven van klanten kan verlagen door meer waarde te halen uit de bezoekers en gebruikers die je al hebt. Door de conversieratio te optimaliseren, kan je de omzet per bezoeker verhogen, meer klanten werven en je bedrijf laten groeien.
Als een bepaalde pagina bijvoorbeeld een conversieratio van 10%, en 1000 bezoekers per maand heeft, genereert de pagina 100 conversies per maand. Als de conversieratio kan worden verbeterd tot 15% door een aantal elementen op de pagina te optimaliseren, stijgt het aantal gegenereerde conversies met 50% naar 150 per maand zonder hiervoor extra advertentiebudgetten te moeten vrijmaken.

Er is steeds ruimte voor verbetering wanneer het gaat om het verhogen van conversies. De grootste online spelers zijn voortdurend bezig met het herhalen van CRO trajecten en het verbeteren van hun websites om een ​​betere ervaring voor hun gebruikers te creëren en het aantal conversies te verhogen.

Jouw zaak is uniek. Je klanten ook.

Bij het ontwerpen van een website wordt er vaak gekeken naar websites van concurrenten. Er wordt op basis van “gut-feeling” beslist om al dan niet (deels) dezelfde user experience te hanteren. Maar… jouw zaak is niet dezelfde als de concurrentie, toch? Je klanten kiezen jou voor een reden, en net daarom is het belangrijk om ook online het verschil te maken. Focus daarom niet op wat je concurrent online doet, maar focus op jouw gebruikers! Op basis van hun gedrag, kan je gericht handelen om ze een betere ervaring te bieden, en dus nog meer te laten converteren.

Waarmee kan Digitong jou helpen?

  • UX audits
  • UX/UI design
  • Implementatie en development
  • Opzetten van A/B tests
  • Monitoring en analyses

 

“Luister naar je gebruikers, niet je concurrentie”

Klaar om het aantal conversies op jouw site te boosten?

Conversion rate optimisation (CRO) is het verhogen van het percentage aan gebruikers dat een gewenste actie op een website uitvoert.

Zo’n gewenste actie kan het aankopen van een product zijn, het invullen van een formulier, het klikken op een bepaalde link, etc. Meer conversies voor jouw site?

We bijten niet

Laat een berichtje achter. Onze experts bekijken vrijblijvend de mogelijkheden voor jouw business.