Contentstrategie.

 

Een verhaal dat over alle kanalen heen consistent is.

Contentstrategie

Een langetermijnrelatie opbouwen én onderhouden met (potentiële) klanten? Dat is iets waar veel bedrijven van dromen. Maar hoe doe je dat dan precies? Je kan het misschien al raden…relevante content is de sleutel tot succes. Zo kan je ervoor zorgen dat klanten voor jou kiezen en zich binden aan jouw merk. Maar vooraleer je die content kan creëren, heb je een rode draad nodig. Een gestroomlijnde vorm van communicatie is van essentieel belang om een coherente boodschap over te brengen naar jouw doelgroep. En dat vraagt om een grondig plan van aanpak. Onze experten helpen je graag met het uitwerken van een succesvolle contentstrategie. 

 

De rode draad binnen je communicatie

Een contentstrategie is een plan dat fungeert als blueprint voor al je toekomstige communicatie. Een goed opgezette contentstrategie zorgt ervoor dat kanalen elkaar onderling kunnen versterken in het verspreiden van jouw boodschap. 

Contentstrategie

Samen zetten we de lijnen uit:

 

1. We indentificeren de juiste doelstellingen: wat hoop je te bereiken met die content? Wil je meer brand awareness, een hogere ranking in Google, zoveel mogelijk nieuwe klanten binnenhalen of nog iets anders?

2. We bepalen voor wie we content creëren: dat kan door een diepgaande doelgroepanalyse uit te voeren. Zo leer je jouw (potentiële) klanten kennen en kan je boodschappen maken die aansluiten bij hun leefwereld.

Met het doel en de doelgroep in het achterhoofd bepalen we welke content we daaraan koppelen en op welke kanalen we die content vervolgens inzetten.

 

 

We bijten niet 😉

 

Laat een berichtje achter. Onze experts bekijken vrijblijvend de mogelijkheden voor jouw business.