Marketing

Marketing Automation

De juiste boodschap op het juiste moment

Marketing automation zorgt ervoor dat bedrijven bepaalde doelgroepen doelgericht kunnen bereiken via geautomatiseerde marketingberichten over verschillende kanalen zoals e-mail, websites, social media, etc. Het doel van marketing automation is nieuwe leads en nieuwe klanten genereren, meer verkopen realiseren bij bestaande klanten en de klantrelaties voeden en onderhouden. Hiervoor werken we met een marketing automation software zoals Hubspot, Sharpspring, Mailchimp, Salesforce, etc.

Wat zijn de voordelen van marketing automation?

Het opzetten van marketing automation heeft vooral als voordeel dat er minder manueel werk nodig is. Via gepersonaliseerde workflows kun je gepersonaliseerde content en boodschappen naar de juiste doelgroep brengen op een geautomatiseerde manier. Zo krijgt een warme lead meer kans om te evolueren naar een actieve klant voor jouw bedrijf. En daar houdt het niet op, deze klant komt in andere workflows terecht en zo maak je van de actieve klant een loyale en terugkerende klant.

 

Voor wie is marketing automation?

Marketing automation heeft zijn pluimen al verdient in elke sector. De B2B sector heeft te maken met tijdrovend relatiemanagement en lange verkoopscyclussen waarbij er veel beïnvloeders en beslissers betrokken zijn. Dan kan marketing automation zijn meerwaarde bewijzen door regelmatig touchpoints en contactmomenten vooraf in te stellen. Bij B2C-campagnes gaat het ook om het volgen van het gedrag van potentiële klanten om zo een strategie voor de workflow te bepalen, maar het grote verschil zit in de duur van de campagnes.

Hoe gaat marketing automation in zijn werk?

De juiste content voor de juiste persoon op het juiste moment. Alleen met relevante boodschappen trek je leads over de finishlijn van de salesfunnel. Marketing automation software voorziet steeds antwoorden op al hun vragen, op het moment dat ze die nodig hebben. Van e-mails, landingspagina’s, websites tot blogs: elk woord én beeld moet aangepast zijn aan de lezer. Vooraf bepaalde flows zorgen voor automatische scenario’s op basis van het online gedrag van je doelgroep of specifieke events. Zo zullen prospecten zich sneller door de salesfunnel bewegen en is er steeds een geautomatiseerde opvolging.

Lisa
Digital Marketing Specialist

“Personalisatie gaat niet over het invoegen van de juiste voornaam in je e-mail, maar over relevante content op maat van iedere ontvanger.”

Ben jij benieuwd wat de impact van marketing automation op jouw business kan zijn?

Onze experts wijzen je graag de weg in de wereld van marketing automation.

We bijten niet

Laat een berichtje achter. Onze experts bekijken vrijblijvend de mogelijkheden voor jouw business.