Strategie

Contentstrategie

Een verhaal dat over alle kanalen heen consistent is.

Een langetermijnrelatie opbouwen én onderhouden met (potentiële) klanten? Dat is iets waar veel bedrijven van dromen. Maar hoe doe je dat dan precies? Je kan het misschien al raden…relevante content is de sleutel tot succes. Zo kan je ervoor zorgen dat klanten voor jou kiezen en zich binden aan jouw merk. Maar vooraleer je die content kan creëren, heb je een rode draad nodig. Een gestroomlijnde vorm van communicatie is van essentieel belang om een coherente boodschap over te brengen naar jouw doelgroep. En dat vraagt om een grondig plan van aanpak. Onze experten helpen je graag met het uitwerken van een succesvolle contentstrategie.

Samen zetten we de lijnen uit:

1. We identificeren de juiste doelstellingen

Wat hoop je te bereiken met die content? Wil je meer brand awareness via social media, een hogere ranking in Google, zoveel mogelijk nieuwe klanten binnenhalen of nog iets anders?

2. We bepalen voor wie we content creëren

Dat kan door een diepgaande doelgroepanalyse uit te voeren. Zo leer je jouw (potentiële) klanten kennen en kan je boodschappen maken die aansluiten bij hun leefwereld. Met het doel en de doelgroep in het achterhoofd bepalen we welke content we daaraan koppelen en op welke kanalen we die content vervolgens inzetten.

3. We bepalen dan de verschillende content clusters

Hier gaan we de content aan ophangen. Bijvoorbeeld top topicals, seizoensgebonden, informatief, entertaining, etc. Deze clusters zijn een vertaling van de marketingstrategie en doelstellingen.

4. We kiezen de meest geschikte kanalen

Via welke kanalen bereiken we de doelstellingen die we in de voorgaande stappen hebben bepaald? Op welke kanalen bereiken we de doelgroep? Welke invloed heeft het kanaal op de boodschap? Denk maar aan de verschillen tussen bijvoorbeeld social media advertising, social media content, e-mailmarketing en display advertenties.

5. Wat is de vorm van de boodschap?

Dit kan tekstueel, grafisch, fotografisch, video, interactief of een combinatie zijn. Dit beslissen we telkens in functie van het kanaal.

Dan zijn we helemaal klaar om er samen in te vliegen, deze contentstrategie te creëren en tot bij je doelgroep te brengen. 

Maxime
Digital marketing specialist

“Content creëert relaties. Relaties zijn gebaseerd op vertrouwen. Vertrouwen zorgt voor omzet.​”

Content wat?

Goede content is onmisbaar.

Voor je vindbaarheid voor Google, maar ook om jouw merk goed op de kaart te zetten en ook jouw e‑commerce platform. Wil jij ook scoren met video’s, foto’s of een interessante blog?

We bijten niet

Laat een berichtje achter. Onze experts bekijken vrijblijvend de mogelijkheden voor jouw business.