Sid Paulus

Marketing Specialist

Curiosity is the hunger of the human mind.

Als performance marketing- en trackingspecialist zijn return on ad spend, datalayers en enhanced conversions mijn dagdagelijkse vriendjes.

By being curious you will be able to see new worlds and possibilities that are normally not visible. They are hidden behind the surface of normal life, and it takes a curious mind to look beneath the surface and discover these new worlds and possibilities

“Mama, ik wil later ontdekkingsreiziger worden!” 🔭

Het zijn exact deze woorden die mijn kinderjaren omschrijven. Een kleine jongen vol ideeën, dromen en bijzondere interesses. Als men mij bijvoorbeeld vroeg welke strips ik las voor het slapen gaan; dan antwoordde ik steevast: “geen!” Neen, want ik nam mijn atlas die ik ooit voor mijn verjaardag had gekregen naar bed. En dan droomde ik over alle plaatsen waar ik ooit naar toe zou willen gaan en bestudeerde ik nauw alle vlaggen en hoofdsteden. Geen enkele plaats was nog onbekend voor mij. Mijn klasgenoten keken me dan wat eigenaardig aan, maar het was mijn ongelofelijke curiositeit naar het onbekende wat mij altijd heeft geleid, als een ware ontdekkingsreiziger.

Zo dook ik vaak op een zondagnamiddag als klein jochie in de onuitputtende muziekcollectie van mijn ouders. CD’s na CD’s vlogen urenlang door mijn discman. Een echte passie voor muziek werd toen geboren. En het is op basis van deze eerste liefde dat ik mijn eerste (ondoordachte) levenskeuze heb gemaakt. Als 13-jarige jongen stootte ik op de studie Audiovisuele Vormgeving. Yes, eindelijk een studierichting waar ik mijn creativiteit en liefde voor muziek kan gebruiken. Zonder nadenken schreef ik mezelf in. Maar na de eerste weken achter de schoolbanken drong het besef mij door dat deze studierichting niets te maken had met ‘Audio’. Helaas haha. Desondanks was deze studiekeuze allesbehalve een misser. Ik leerde er twee waardevolle skills, namelijk creatief en kritisch denken.

Dit legde anderzijds ook de basis voor vele avonturen die nog zouden volgen. Onder impuls van een aantal vrienden en mij, begonnen we met het opzetten van muziekevenementen. Van een klassieke chirofuif tot intieme only-vinyl disco feestjes in donkere kelders. En alles deden we zelf. Want ja, geld hadden we als 18-jarigen niet. Het is in deze periode dat ik dankzij mijn passie voor muziek ook mijn passie voor marketing heb ontdekt. Al was het nog heel kleinschalig. Van het compleet uitwerken van een concept tot een volledige contentplanning neerzetten. Het zaadje was gepland.

“Data? Mijn dada!”

Na een korte omleiding binnen de studierichting Grafisch Ontwerp belandde ik al snel achter de schoolbanken bij Communicatiemanagement. Ik voelde me hier al snel weer de ontdekkingsreiziger van 15 jaar geleden. De grootste affiniteit had ik met online marketing. Inspirerende campagnes opzetten die effectief iets teweegbrachten. En zo kwam ik al snel bij Digitong terecht. Ik viel als stagiair in een bad vol informatie. ROAS, POAS, Enhanced Conversions, Search Impression Share, de toen nog abstracte termen vlogen me om de oren. Aanvankelijk was het verdrinken, maar dankzij de expertise van Möbius en Cedric werd ik hier al snel vaardig in.

Vandaag ontferm ik me voornamelijk over alles wat met Tracking en Performance Marketing te maken heeft. De data-driven approach die we bij Digitong hanteren draag ik dan ook hoog in het vaandel. Want meten is weten, en online marketing kan je niet volledig op het buikgevoel uitoefenen. Vanuit die filosofie vertrekken we hier altijd. Eerst kijken we naar de data die er al ligt, waarna we bepalen waar de cruciale blind spots liggen, deze gaan we vervolgens meetbaar te maken. Wanneer al deze puzzelstukken op tafel liggen kunnen we deze data gaan gebruiken en doorvertalen in onze campagnes om zo onze campagnes te optimaliseren en de artificiële intelligentie van Google extra brandstof te geven.

“The goal is to turn data into information, information into insights and insights into results.“

Als performance marketeer is het optimaliseren van het resultaat, de omzet, de winst mijn dagdagelijkse bezigheid. Het merendeel van mijn klantenportefeuille is gericht op e-commerce, waar metrics zoals return on ad spend, advertising cost of sale de hoofdrolspelers zijn. Maar ook klanten die lead-based zijn kan ik helpen om hun winsten te optimaliseren. Een mooi voorbeeld hiervan is onze case rond 3D Trophy Factory waar we offline sales kunnen linken aan interacties met onze advertenties, om zo de reële waarde van onze marketinginspanningen in kaart te brengen. Op deze manier kunnen we non-ecommerce businesses ook volledig data-driven maken.

 

Wil jij ook data-driven campagnes opstarten die jouw kpi’s behalen? Dan help ik je graag!

Let’s talk digital!

Meet the guys and gals.

Een toegewijde groep zeer nieuwsgierige mensen.
Kies er gewoon een, stuur ons een bericht.

Sam Boosten

Sam Boosten

Sam Boosten, die moet later iets met zijn handen kunnen doen! Dit was de zin die ik doorheen mijn lagere schooljaren tal van keren te horen kreeg. Nooit kon ik de volledige les stilzitten op de oncomfortabele houten stoelen in het muffe klaslokaal. Ik was altijd wel...

Nico Ambroos

Nico Ambroos

Mijn leven in een notendop? Wel dat is begonnen met mijn interesses in techniek zoals Lego Technic met al zijn tandwielen tot de dansende en acrobatische robotten van Boston Dynamics. Urenlang Sega sprite games spelen, je kent ze wel Sonic, Streets of Rage, Golden...

Billy Ballet

Billy Ballet

Act 1: The past Van kinds af aan was ik al bezig met de digitale wereld, van het jailbreaken van mijn iPod Touch tot het samenstellen van mijn eigen computer. Mijn eerste game console, een Gameboy Advance, kreeg ik bij het winnen van een collage wedstrijd. Hierop...

Maxime Raedschelders

Maxime Raedschelders

Please rewind Door mijn curiositeit kan ik mijn hoofd breken op grote levensvragen zoals: ‘is er leven na de dood’, ‘wat is er buiten ons universum’…En een waargebeurde film of documentaire kijk is steeds met mijn gsm in de hand zodat ik extra zaken kan opzoeken via...

Frederik Danko

Frederik Danko

1974 Misschien was het eerste wat ik zag in 1974 wel iets van Philips dat dat jaar een topjaar had. Lampen, propere kleren of muziek? Zeker iets met wasmachines, die zaten toen in de lift. Of was het iets van de Ramones dat door de boxen van Philips knalde? Zou kunnen...

Davy Meykens

Davy Meykens

Een paar azen Intussen ben ik al meer dan 14 jaar aan de slag als digital designer en kon ik ervaring opdoen bij zowel grote als kleine bedrijven. Meteen na mijn opleiding startte ik als packaging designer, groeide door tot een all-round designer en ging me vervolgens...

Daan Vanherle

Daan Vanherle

Episode 1: The rise of the marketeer Mijn verhaal bij Digitong is begonnen bij mijn stage. Tijdens mijn zoektocht naar een stageplaats om het werkveld te betreden, sprong Digitong me te binnen. Ik had eerder in mijn opleiding een presentatie van Möbius gezien, en zijn...

Möbius Franssen

Möbius Franssen

ENTJ Het concept infinity heeft me (los van de naam) altijd gefascineerd. Als ENTJ persoonlijkheid bekijk ik de wereld vaak wetenschappelijk, zwart/wit en cijfermatig. Moeilijk om hier met ons beperkt menselijke brein nog maar een idee van te krijgen, maar je kan me...

Michiel Nijsten

Michiel Nijsten

I couldn’t live without my sport Al vanaf dat ik klein was, ben ik bezig geweest met sport of dat het nu tennis, volleybal, atletiek of kickboksen was, ik kon nooit stil zitten. Maar één sport stak er voor mij altijd bovenuit: voetbal. Sinds mijn 5de ben ik bezig met...

Lisa Rouschop

Lisa Rouschop

Let’s create Mijn rode draad? Dingen maken, creëren. Het liefst vanaf nul. En dan start het voor mij bij heerlijk wegdromen, je gedachten helemaal los laten en via de hak en de tak tot een nieuw idee of nieuwe conclusie komen. Lukt het daar niet, dan komt inspiratie...

Cedric Trekels

Cedric Trekels

Let’s talk about time Op zesjarige leeftijd groeide mijn passie voor horloges. Waarom? Geen idee, waarschijnlijk hield ik van de bling. Ondertussen is het wel veel meer dan dat. Het craftsmanship dat in horloges gestoken wordt. Magnifiek. Daar word ik dus oprecht blij...

Cedric Scherpenberg

Cedric Scherpenberg

Waarom we het meest geliefde Digital Agency willen worden. Onze missie is om de digitale economie toegankelijk te maken zodat alle bedrijven kunnen groeien. Dat is niet zomaar een stel woorden maar brandstof voor alles wat we doen. Als we het over ‘succes’ hebben, dan...

Georgie

Georgie

Een dag uit het leven gegrepen Hoe zo een dag van Georgie, de Chief Barketing Officer verloopt? Neem maar een kijkje in mijn planning. 07.30u - Wandeling met m’n baasje Möbius. Het leukste van de hele dag! 08.00u - Aankomen op kantoor en de rest van het team zien. Ook...

Samenwerken?