Display Advertising.

 

De juiste boodschap op het juiste moment.

Display advertising & remarketing  

Komen bezoekers wel op je website terecht, maar volgen er zo goed als geen conversies? Of zitten mensen hun winkelmandjes en verlanglijstjes vol, maar verlaten ze toch je website zonder aankoop? Dan kan je deze mensen opnieuw bereiken via remarketing om hen toch aan te zetten tot actie. 

Remarketing / Retargeting

Je kent ze wel… de advertenties die je blijven achtervolgen op het internet nadat je die mooie sportschoenen hebt bekeken op Zalando.

Iedereen die jouw website dus bezoekt zonder een verdere actie te ondernemen, kan je opnieuw bereiken met een gerichte advertentie. Van deze mensen weten we zeker dat ze interesse hebben en daarom zijn ze interessant om extra advertenties aan te tonen om hun te overtuigen. Zo kan je ervoor zorgen dat je website bezoekers makkelijk de weg naar je website terugvinden.

Hoe werkt Display Advertising precies?

Wanneer iemand op je website terechtkomt, zal er automatisch een cookie op zijn/haar computer geplaatst worden. Onderneemt die persoon geen actie en bezoekt hij/zij later een andere website binnen het Google Display-advertentienetwerk, dan wordt de cookie herkend en worden jouw advertenties weergegeven als display-advertenties op die websites. Op die manier vergroot je de naamsbekendheid van jouw merk en herinner je bezoekers eraan een aankoop te doen of dat ze iets vergeten zijn in hun winkelmandje.

Voordelen van retargeting?

 

  • Breed bereik: Via remarketing kan je al de mensen op je remarketinglijsten bereiken op miljoenen websites en mobiele apps.

  • Meer klanten & sales: Met remarketing bereik je doelgroepen die al interesse toonden in jouw merk of producten. Dat maakt het eenvoudiger om dat laatste duwtje in hun rug te geven om hen te overtuigen actie te ondernemen.

  • Grotere naamsbekendheid: Misschien zorgt een remarketingcampagne niet meteen voor een aankoop, maar het vergroot wel de naamsbekendheid van je merk en op die manier kan je top of mind worden. Door je producten opnieuw te tonen aan potentiële klanten zullen ze je merk herkennen en onthouden.

Goede segmentatie is key 

Op basis van het online gedrag van website bezoekers kan je makkelijk verschillende doelgroepen onderscheiden. Bijvoorbeeld homepage bezoekers, winkelmand verlaters, of website bezoekers op zoek naar informatie die een whitepaper hebben gedownload. Op basis van deze doelgroep segmentatie kan je de campagne en boodschap gericht afstemmen.

Het gevreesde “Zalando-effect

 

Toch moet je oppassen voor het “Zalando-effect”. Het gevaar is dat remarketing al snel opdringerig overkomt en zo creëer je een afkeer. En dat is net wat we niet willen bereiken toch? Daarom stellen wij een dagelijkse en wekelijkse limiet in. Een goede richtlijn hiervoor is 3x per dag of 10x per week. In sommige gevallen kan het ook nuttig zijn om bestaande klanten uit je remarketinglijst te schrappen zodat je hen niet onnodig blijft ‘lastigvallen’ terwijl ze je product al gekocht hebben.

 

 

 

Ontdek wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen.

Laat je gegevens achter en onze experts nemen snel contact met je op.