Let’s talk about time
Op zesjarige leeftijd groeide mijn passie voor horloges. Waarom? Geen idee, waarschijnlijk hield ik van de bling. Ondertussen is het wel veel meer dan dat. Het craftsmanship dat in horloges gestoken wordt. Magnifiek. Daar word ik dus oprecht blij van.
Je kan dat horlogefanatisme wel linken aan meerdere facetten in mijn leven. For starters, het meest bekende horlogemerk, Rolex, had een briljante oprichter. Hans Wilsdorf was een van de beste marketeers. Did you know: polshorloges werden vroeger helemaal niet gedragen door mannen. Ze waren niet accuraat genoeg. Dus Hans dacht; let’s fix that! Hij ontwierp polshorloges die veel accurater waren en wist het op die manier aan de man te brengen. De founder van polshorloges (voor mannen) dus. Maar ho, daar stopte zijn inzicht niet.
De oprichter wou de best presterende horloges maken. Zo geschiedde. In 1927 veroverde een jonge Britse secretaresse, Mercedes Gleitze, een plaats in de geschiedenis van de horlogerie met een sportieve prestatie die het eerste waterdichte horloge onder de aandacht van de wereld bracht. De 26-jarige zwom het English Channel over met een Rolex Oyster en bracht meer dan 10 uur door in het kille water tussen Frankrijk en Groot-Brittannië. Aan het einde van de zwemtocht bleek het waterdichte polshorloge perfect te werken. Die marketingstunt zette Rolex als merk echt op de kaart. Om die waterdichtheid verder te promoten, werden de horloges in visbokalen vol water gelegd en geportretteerd aan de vitrine van de winkels. The King of Marketing in my opinion!
Oke, genoeg de fangirl uitgehangen. Mijn passie voor horloges en tijd komt ook vanuit een heel andere hoek: punctualiteit en planning. Als puber regelde ik ‘s ochtends al wie van de ouders ons naar school ging brengen wanneer het regende of hoe we op stap gingen gaan en wie wat ging meenemen (van drank ofcourse). Punctualiteit en planning zit gewoon in mijn bloed. Sterker nog, ik heb gewoon 4 verschillende agenda’s om al mijn to do’s en meetings bij te houden (zakelijk en privé). Zonder planning, lopen projecten mis. Als Teamlead ondersteun en begeleid ik het team. Daarbij is planning, organisatie en structuur van essentieel belang. Daarom zet ik de planning uit voor het team en zorgen we dat alle projecten binnen afgesproken deadlines verlopen.
Als ik een tip mag geven: Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.
Time is free, but time is priceless
Tenslotte wil ik graag eindigen met een meer persoonlijke noot. Time is free, but time is priceless. We leven tegenwoordig in een rush. Alles moet snel snel gaan, presteren presteren presteren, met geld vaak als katalysator. Maar ik wil toch graag even melden: we hebben allemaal een houdbaarheidsdatum. Dus neem ook de tijd om te genieten van wat het leven te bieden heeft. Tijd is het enige in de wereld waar niemand teveel van heeft. 😉
Heb je vragen over performance advertising? Wil je je business doen groeien? Sales boosten en/of omzet schalen? I’m your man! Ik help je graag om jouw gewenste doelen te behalen.