Blog

Herinnerings-advertenties en Advertenties in Zoekresultaten

O-Rouge Case
Mensen komen naar Instagram om nieuwe merken en producten te ontdekken. Instagram introduceert nu twee nieuwe advertentieproducten die bedrijven meer mogelijkheden bieden om ontdekt te worden en waardevolle connecties op te bouwen: 
  • Herinneringsadvertenties 
  • Advertenties in zoekresultaten.

Herinneringsadvertenties

Instagram werkt sinds kort samen met merken zoals Starz om een nieuwe advertentie-indeling te testen. Deze maakt het eenvoudiger om toekomstige evenementen of lanceringen waarin mensen mogelijk geïnteresseerd zijn aan te kondigen, hun eraan te herinneren en op de hoogte te houden.

Herinneringsadvertenties zijn beschikbaar voor alle adverteerders en helpen je om bekendheid en betrokkenheid op te bouwen voor geplande evenementen op Instagram.  Mensen kunnen kiezen voor handige herinneringen en ontvangen 3 meldingen: één dag van tevoren, 15 minuten van tevoren en op het moment van het evenement. Ideaal voor eventorganisers om ook op Instagram events te promoten, wat voorheen enkel via Facebook kon.

Naast advertenties kan je ook herinneringen toevoegen aan je organische Instagram berichten.

Als je een creator of bedrijf bent, kun je Instagram-berichten maken met herinneringen voor je geplande evenementen. Mensen die het bericht zien, kunnen op het notificatiepictogram linksonder in je bericht tikken om zich aan te melden voor herinneringen voor je evenement. Je kunt een herinnering toevoegen aan een bericht met merkinhoud en aan een bericht met producttags. Je kunt een bericht met een herinnering ook delen in Verhalen. 

Je moet het bericht minimaal 1 uur en maximaal 3 maanden voor het evenement maken. 

Creëer hype rond je geplande events met Instagram-berichten met herinneringen 

Volg deze stappen om Instagram-berichten te maken met herinneringen voor je evenement:

  • Maak een nieuw bericht voor het Instagram-overzicht.
  • Tik onder Nieuw bericht op Herinnering toevoegen.
  • Vul je evenementtitel in en selecteer je begintijd. Je kunt eventueel ook een eindtijd toevoegen.
  • Voltooi je bericht en tik op Delen.

Nu kunnen mensen die je Instagram-bericht zien ervoor kiezen om een herinnering voor je evenement te krijgen.

Nadat je een herinnering aan een bericht hebt toegevoegd, kun je meer berichten met herinneringen maken voor hetzelfde evenement. Je hoeft geen nieuwe evenementgegevens toe te voegen. Selecteer in plaats daarvan Herinnering toevoegen en kies één van je bestaande evenementen uit de lijst. 

Als je een herinnering wilt bewerken of verwijderen, tik je rechtsboven in het bericht op … en selecteer je Bewerken. Tik vervolgens op de regel met de evenementnaam en begintijd om de evenementgegevens te bewerken of het evenement te verwijderen.

Advertenties in zoekresultaten

Instagram test ook advertenties in zoekresultaten om mensen te bereiken die actief op zoek zijn naar bedrijven, producten en inhoud. Advertenties verschijnen in het overzicht wanneer mensen tikken op een bericht uit de zoekresultaten. Instagram is van plan om deze plaatsing wereldwijd in de komende maanden te lanceren.

Keep an eye out dus voor de nieuwe mogelijkheden binnen zoekresultaten. 

Heb jij nog hulp nodig met je Meta campagnes? Digitong is trotse Meta Business partner. Wij helpen je graag verder. 

 

 

Google Search Generative Experience (SGE): de nieuwe manier van zoeken

Google Search Generative Experience (SGE): de nieuwe manier van zoeken

Met de Search Generative Experience (SGE) combineert Google de huidige manier van zoeken met AI (Artificial Intelligence). Je zal dus niet meer door verschillende websites hoeven te bladeren om informatie te vinden. Met SGE krijg je meteen een specifiek antwoord op je vraag. Hoe dat juist werkt? In deze blog lees je er alles over.

Google Consent Mode V2: De nieuwe standaard voor privacy binnen Google Ads

Google Consent Mode V2: De nieuwe standaard voor privacy binnen Google Ads

Hoewel het er al een tijd aan zat te komen, is het nu zeker: Google neemt verdere stappen om gebruikersprivacy te waarborgen voor browser Chrome. Dat doet het door Consent Mode V2 verplicht te maken voor domeinen die de advertising services van Google gebruiken. In deze blog duiken we dieper in de allernieuwste privacy-update van de populairste zoekmachine ter wereld.

Digitong at #STE in Utrecht

Digitong at #STE in Utrecht

Bakken inspiratie opdoen in Utrecht? Dat hoef je ons geen twee keer te vragen. De 8ste editie van SocialToday – het grootste event van de Benelux over content, storytelling, selling en advertising via social media – was dan ook dé ideale uitvalsbasis voor ons. Jup: het was mega interessant, en dan vooral de expertsessie van Marlou Leenders over de case van gemeente ‘s-Hertogenbosch. Enter: Hero, Hub en Hygiene.

Heb je een vraag of wil je meer informatie?

Cedric T.
Teamlead Performance

De nieuwe features van Instagram maken het mogelijk om evenementen niet enkel op Facebook te promoten, maar ook op Instagram. Dit zorgt voor nieuwe opportuniteiten binnen Meta advertising.

Marketing

Online marketing, dat is dé manier voor meer klanten en meer omzet en je krijgt meer relevante bezoekers voor je website. Digitong is Google Premier Partner en behoort tot de top 20 online marketingbureau’s in België. We weten als geen ander dat digitale Marketing overweldigend kan zijn. Het goede nieuws is dat we je kunnen helpen. Ontdek hoe we werken.