Doelstellingen
- Meer online inkomsten genereren
- Merkbekendheid verhogen
- Internationaal doorgroeien
- Specifieke ROI-targets
Aanpak
Om deze doelen te behalen, zetten wij in op performance driven marketing. Binnen Google Ads gebruiken we een combinatie van verschillende campagnes. Voor elk objectief, zetten we een ander campagnetype op poten. Daarnaast benutten we ook het zoek- en shoppingnetwerk van Microsoft. Om de marketingmix compleet te maken voorzien we ook e-mail marketing, social media advertising en content.
We hebben gekozen voor een aanpak die gebaseerd is op een maximaal volume aan een limiet in kost per conversie, of Return On Ad Spend (ROAS). Hierdoor krijgen onze campagnes een ‘ongelimiteerd’ budget. Zo krijgen we de volledige vrijheid om de maximale omzet te behalen, en tegelijk ook de rentabiliteit te garanderen.
Resultaat
Wanneer we de cijfers onder loep nemen van het afgelopen jaar zien we een betere return dan we hadden kunnen voorzien. Dankzij onze omnichannel strategie behalen we een groter volume aan sales dan verwacht. Omdat we werken met een ROAS strategie zijn we niet gelimiteerd door het budget en kunnen we blijven schalen.
Smart Bidding is (y)our friend
In alle eerlijkheid mogen we voor een deel van deze winst niet alle krediet nemen. Dit hadden we namelijk nooit kunnen klaarspelen zonder het alsmaar slimmer wordende algoritme van Google Search Smart Bidding & Google Smart Shopping/ Performance Max.
Door onze campagnes te voeden met de juiste data, audiences, een correcte structuur en custom labelling op basis van marges – maken we onze machine slimmer en slimmer. Dit stelt ons in staat om meer tijd te spenderen in A/B testing van advertentieteksten en visuals, het uitbreiden van onze zoekwoorden, specifieke actie campagnes uit te werken, en vooral strategisch mee te denken met MisterOil om groei te kunnen garanderen.
Performance marketing
Ons team tracht voortdurend de bottomline voor onze klanten te verbeteren. Alles wat we doen staat volledig in functie van een maximaal resultaat uit het beschikbare marketingbudget. Zo helpen wij MisterOil om meer omzet te genereren en hun bedrijfsdoelstellingen te behalen. Om van marketing een profitcenter te maken in plaats van een kostenpost.
Het is belangrijk om de juiste marketingmix in te zetten; om de juiste middelen te kiezen die een maximale ROI bezorgen. We stellen een combinatie samen die aangepast is op de onderneming en die leidt tot resultaat. Voor MisterOil kozen wij voor de mix tussen SEA, Google shopping, Display bannering, Youtube Advertising, Criteo Dynamic Remarketing, Social Ads, Social media content en E-mailmarketing.
Met behulp van e-commerce tracking in Google Analytics kunnen we perfect monitoren welke campagnes nu goed werken en welke nog wat tweaks nodig hebben. Wij volgen deze campagnes wekelijks nauw op en sturen bij waar nodig. We zien dat smart shopping en dynamic search ads het goed doen. Uiteraard doet de branded campagnes het ook uitstekend. Maar ook de social advertising campagnes, e-mail marketing en Criteo zorgen voor extra sales. De volgende stap? Groeimogelijkheden optimaal benutten en de internationale afzetmarkt van MisterOil uitbouwen.
Dashboarding
We hanteren verschillende methodes om de uitgebreide verzameling data inzichtelijk te maken voor onze klanten. Daarom presenteren wij deze gegevens via verschillende dashboards en rapporten op maat via Google Data Studio. Deze delen we dan maandelijks met MisterOil. Ze kunnen ook, wanneer ze maar willen, hun eigen dashboard met de realtime data bekijken. Tussendoor doen we ook wel eens een telefoontje om bepaalde zaken te bespreken. Kortom, we spelen kort op de bal en dat leidt tot resultaat.
Data is voor ons van essentieel belang en wij verscherpen onze skills door dieper te duiken in deze data. We blijven de data evalueren en sturen dan bij waar nodig. Digitong gelooft in data driven marketing. Laat de data voor zich spreken. Zoals in deze case van MisterOil.