Doelstellingen
De doelstelling van Vandersanden Advocaten was om het organisch verkeer naar de website te verhogen door hoger te ranken in Google. Zo willen ze meer (merk) bekendheid in de regio creëren en rechtstreeks meer cliënten generen.
Aanpak
We zijn gestart met een SEO audit die afgestemd was op hun doelstellingen. Uit deze op maat gemaakte SEO Audit kwamen er al snel heel wat issues uit voort. We hebben de issues opgesplitst in quick wins issues en long term issues. De quick win issues hebben we dan ook onmiddellijk aangepakt om zo de SEO score te verbeteren. Voor de long term issues die uit de SEO audit kwamen hebben we een strategie uitgewerkt die de nadruk legde op de expertise en vakkennis van Vandersanden en de flow van de website. Op deze manier hebben we de E-E-A-T van Vandersanden kunnen benadrukken en de user een meer positieve ervaring kunnen geven.
Resultaat
Zowel Digitong als Vandersanden waren zeer tevreden over de resultaten. Zo zagen we niet enkel een groei van 27% in organisch verkeer, maar stellen ook vast dat de users meer pagina’s bezoeken en langer op de website blijven. Omdat we de website flow hebben aangepast, is er meer interactie met de andere pagina’s wat weer een positieve invloed heeft op de SEO score van de website.
Na de SEO optimalisatie heeft Vandersanden een SEO score van 100 behaald en zijn zo goed als alle issues die een negatieve invloed hebben op de SEO scoren weggewerkt. Daardoor is ook hun domein autoriteit (hun aanwezigheid op Google) gestegen met 5 punten.
Conclusie
Door in te zetten op de quick wins en een lange termijn strategie uit te rollen, zijn we er dus in geslaagd om Vandersanden hoger te laten ranken en zo meer traffic naar de website te genereren. Hun algemene SEO is verbeterd en hun aanwezigheid in Google is groter.