SEA.

 

Een zee van mogelijkheden.

Search Engine Advertising

Je vraagt je misschien af wat SEA nu precies is. In dat geval is Google Ads vaak jouw beste vriend. Iedere seconde verwerkt Google duizenden zoekopdrachten. Je typt een zoekopdracht in Google en je wordt beloond met pagina’s vol uitleg. Maar net boven de meest interessante organische zoekresultaten staan eerst nog de advertenties. De ideale plaats dus om eruit te springen met jouw boodschap. 

Wat is SEA nu precies?

Search Engine Advertising is betaald adverteren op zoekmachines zoals Google of Bing. Daarbij kan je zelf kiezen welke zoektermen nu precies jouw advertentie kunnen triggeren. Met deze zoekmachine advertenties kan je dus potentiële klanten bereiken, precies op het moment dat ze op zoek zijn naar jouw dienst of product. 

De advertentie kan dan boven, rechts van of onder de organische zoekresultaten verschijnen. Bovendien betaal je alleen wanneer iemand effectief op jouw advertentie klikt.

SEA is dus een zeer efficiënte manier (indien juist ingezet) om meer bezoekers naar jouw website te leiden. Of je nu je online verkoop wilt verhogen, de telefoon wilt laten rinkelen of klanten wilt laten terugkomen, SEA helpt jouw doelen te bereiken. Adverteren in zoekmachines kan via:

Zie jij zo een SEA-campagne wel zitten?

Daar kunnen wij voor zorgen! Wij zijn gecertificeerd Google Partner en lanceren dagelijks campagnes. Onze SEA-specialisten helpen je graag bij het opzetten van een online advertentiecampagne die doet converteren.

 

De Digitong-aanpak

Analyse

Wij gaan nooit overhaast te werk. Jouw doelstellingen vormen de basis van iedere SEA-campagne. Op basis hiervan bepalen we KPI’s zodat we steeds duidelijk kunnen rapporteren en gericht kunnen bijsturen. Bovendien nemen we jouw doelgroep en concurrenten grondig onder de loep. 

 

Strategie

Op basis van deze inzichten bepalen we de juiste zoekwoorden, biedingsstrategie, advertentiegroepen, verdeling van het advertentiebudget en het aantal campagnes. Onze SEA-specialisten werken een strategie uit die een zo laag mogelijke CPA (cost per acquisition) en een maximale ROI (return on investment) garandeert.

Campagnes opzetten & beheren

We blijven jouw campagnes gedurende de hele rit coördineren en optimaliseren. Denk maar aan negatieve zoekwoorden toevoegen, de kwaliteitsscore verbeteren of de doorklikratio en conversies verhogen.

Rapportage

Wij zijn enorm kritisch voor onszelf.
Daarom brengen wij de resultaten van onze digitale inspanningen graag in kaart: ROI’S, ROAS, conversies, traffic… Chinees voor jou? Geen probleem, wij vertalen alles naar jouw favoriete taal. We vormen ruwe data om tot operationele marketingdashboards en strategische KPI-rapporten. Door slim om te springen met deze inzichten, helpen we onze klanten onderbouwde beslissingen te nemen in het voordeel van hun klanten en business.

 

 

We bijten niet 😉

 

Laat een berichtje achter. Onze experts bekijken vrijblijvend de mogelijkheden voor jouw business.