Marketing

Social Media Advertising

Bereik jouw doelgroep gericht én succesvol met social media advertising

Social media zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Wist je dat meer dan 8 op de 10 Belgen actief zijn op social media? Sterker nog, we spenderen gemiddeld ruim anderhalf uur per dag op deze social media kanalen. Dat maakt Facebook, YouTube, Instagram of misschien wel TikTok… belangrijke én onmisbare communicatiekanalen om rechtstreeks de doelgroepen te bereiken waar je op mikt.

Je doelgroep frequenter én effectiever bereiken met social media ads

Je steekt vaak heel wat tijd en moeite in het creëren en verspreiden van leuke en kwaliteitsvolle content via welgekozen kanalen. En toch zijn de resultaten van deze inspanningen vaak erg teleurstellend. Het is namelijk steeds lastiger om organisch bereik te halen. Volgens de laatste cijfers bereik je met een organische Facebook-post op je bedrijfspagina gemiddeld nog maar 5,2% van je volgers. Gerichte social media advertenties zijn daarom een absolute must om je doelgroep frequenter én effectiever te bereiken en je contentinspanningen een flinke boost te geven. Hoe? Dat ontdek je hier.

 

Onze social media advertising aanpak

1. Social strategie

Vooraleer we van start kunnen gaan is het belangrijk om na te gaan wat je precies wenst te bereiken met social advertising én vooral wie je wilt bereiken. Op basis daarvan kunnen we beslissen welke kanalen we al dan niet gaan gebruiken. Jouw kennis van je doelgroep + onze ervaring en expertise met verschillende platformen = de ideale basis om de juiste kanalen uit te kiezen. Social media zijn bovendien een belangrijk communicatiekanaal dat aan kracht wint als het juist wordt ingepast in een overkoepelende communicatiestrategie.

2. De juiste doelstellingen

Wat is jouw hoofddoel van social advertising? Adverteren op social media is erg waardevol aan het begin van je funnel. Het is een geweldige manier om aan branding te doen en prospects in contact te brengen met je merk. Maar je kunt social ads ook perfect inzetten als commercieel instrument om leads te genereren en sales te boosten. Onze experten zetten gerichte advertentiecampagnes op in functie van jouw doelstellingen voor maximale resultaten.

3. Targetinginstellingen

Sociale media hebben een erg groot bereik. Deze platformen beschikken echter over een schat aan informatie over hun gebruikers waardoor je zeer gericht kunt (re)targeten. Zo betaal je enkel om advertenties te tonen aan een door jou afgebakend publiek. Weinig waste, dus. 

Het is dus belangrijk dat je per socialemediakanaal de targetingopties optimaal gebruikt. Je kunt je advertenties onder meer tonen aan mensen op basis van hun leeftijd, woonplaats, interesses, opleiding, de activiteiten waarmee ze hun vrije tijd doorbrengen… Verder bouwen we ook heel graag effectieve campagnes uit met remarketingdoelgroepen en lookalike audiences.

4. Test 1,2,3!

Social media advertising is een continu proces van testen en optimaliseren. Wij kijken voortdurend na wat goed of niet goed werkt en sturen bij waar nodig. Dat kunnen aanpassingen zijn van de doelgroep instellingen, advertentieteksten en creatives, budgetverdeling, plaatsingen en nog zo veel meer.

Om de campagnes zo goed mogelijk te beheren, is het belangrijk dat we alle data correct meten. Iedere klik of actie op de website brengen we in kaart. Alleen zo kan je onderbouwde beslissingen nemen.

Maxime
Marketing Specialist

“Via social media advertising kan je rechtstreeks de doelgroepen bereiken waar je op mikt. Spreek die doelgroep vervolgens aan met een relevante boodschap en begeleid ze naar de volgende stap.”

Wil jij van start gaan met social media advertising?

Wij zijn er uiteraard om jou te helpen. Onze specialisten beschikken over de nodige ervaring en kennis om je social campagnes optimaal te doen renderen.

We bijten niet

Laat een berichtje achter. Onze experts bekijken vrijblijvend de mogelijkheden voor jouw business.