Een paar azen
Intussen ben ik al meer dan 14 jaar aan de slag als digital designer en kon ik ervaring opdoen bij zowel grote als kleine bedrijven. Meteen na mijn opleiding startte ik als packaging designer, groeide door tot een all-round designer en ging me vervolgens ook verdiepen in de technische aspecten van webdesign. Op dat punt kreeg ik een openbaring over welke rol ik wou gaan vervullen in de toekomst: namelijk bedrijven helpen groeien dankzij online communicatie met een sterke focus op usability en user experience. Met deze visie voor ogen heb ik als consultant gewerkt – én geleerd – bij bedrijven zoals Bose, MyShopi en Sodexo. Daarnaast hielp ik ook kleinere lokale ondernemingen met de creatie van hun online kanalen om hun instroom van klanten te vergroten en beter te laten converteren.
Full House, en tóch verslagen
Je zou denken dat ik op dat moment het hoogtepunt in mijn carrière bereikte, maar toch was ik niet hélemaal tevreden. Het knaagde aan me dat ik mij als (zelfstandig) consultant niet voor de volle 100% kon inzetten op mijn passies. Veel mensen in mijn sector werken een aantal jaar in loondienst, en worden nadien freelancer of zelfstandige. Wel, tegendraads dat ik ben deed ik het omgekeerd, en ging ik weer “voor een baas werken”. Ik startte bij een agency in Hasselt en vond in eerste instantie de rust en focus die ik nodig had. Opnieuw werkte ik voor een mooie mix van klanten in verschillende sectoren. Denk bijvoorbeeld aan Unilever, Proximus, Spar en Gulf.
Naast het werk begon ik ook oude hobby’s weer op te pikken. In mijn tienerjaren was ik een die hard skater, en dacht… “why not?!”. Dus ik startte na 10 jaar terug met skateboarden. Ik genoot nog eens van de originele Star Wars trilogy, ging eens een potje pokeren, en leerde zelfs wat goocheltrucs. Ik ging simpelweg weer meer genieten van de banale dingen in het leven. Máár…
… op het werk, daar voelde ik me steeds minder op mijn plaats. Hoewel deze job op papier mijn passie was, bleek de praktijk het tegendeel. We deden namelijk wat de klant vroeg, niet wat de klant effectief nodig had. Ik kreeg het gevoel in een onderdanige rol geduwd te worden, en ik twijfelde aan mijn meerwaarde… Ik begon te twijfelen aan álles, en volgde zelfs een een loopbaanbegeleiding om te kijken of ik geen andere richting uit moest.
Royal Flush
De conclusie van die loopbaanbegeleiding? Ik ben gepassioneerd over mijn vak, erg goed in mijn vak, en moet dus zéker geen andere richting uit. Alleen kon ik best eens zoeken naar een bedrijf waarvan de visie meer overeenkomt met die van mezelf. Enter Digitong!
Op de website las ik “data-driven”. Check!
Tijdens het eerste gesprek hoorde ik “kwaliteit boven kwantiteit”. Check!
Sinds ik het team vervoegde is er effectief meerwaarde gecreëerd voor onze klanten. Triple check!
Kan jouw bedrijf ook wel wat digitale meerwaarde gebruiken?
Let me know!