Blog

Digitong at #STE in Utrecht

O-Rouge Case
Bakken inspiratie opdoen in Utrecht? Dat hoef je ons geen twee keer te vragen. De 8ste editie van SocialToday - het grootste event van de Benelux over content, storytelling, selling en advertising via social media - was dan ook dé ideale uitvalsbasis voor ons. Jup: het was mega interessant, en dan vooral de expertsessie van Marlou Leenders over de case van gemeente ‘s-Hertogenbosch. Enter: Hero, Hub en Hygiene.

Hero, Hub en Hygiene: een match made in heaven

Hero, Hub en Hygiene-watte? Wel, deze drie termen vormen een contentstrategie die je als basis kan gebruiken voor waardevolle, inspirerende content. Een strategie die gedurende heel het jaar bezoekers trekt én die ook nog eens aanzet tot actie op al je online kanalen. Bij je contentkalender hou je dan ook maar beter rekening met een weloverwogen verhouding tussen de drie H’s.

Hero content 

Hero-content is het neusje van de zalm wat betreft content, maar daardoor ook het meest ingewikkeld om écht goed te doen. Een paar keer per jaar pak je groot uit met sterke campagnes of grootschalige evenementen. Het is content waar veel werk in gaat zitten en die zó goed is dat je er zelfs viraal mee zou kunnen gaan. Je spreekt een buitengewoon grote doelgroep aan; groter dan de doelgroep die je normaliter probeert te bereiken.

Voorbeelden: high-profile samenwerkingen, een spectaculaire video, een boek…

Hub content 

Hub adresseert een specifiek doelpubliek en zorgt ervoor dat hij/zij blijft terugkomen voor meer. Er wordt regelmatig gepost, zodat geïnteresseerden exact weten waar en wanneer er content verschijnt. In de regel gaat het om een vorm van series of content met eenzelfde doorlopende thema; ‘afleveringen’ die om de zoveel tijd (dagelijks, wekelijks, maandelijks…) terugkeren. Dit soort content creëer je dus niet doorlopend maar laat je, met enige regelmaat, terugkomen.

Voorbeelden: podcasts, vlogs, een wekelijkse nieuwsbrief…

Hygiene content 

Hygiene beantwoordt de basisvragen van je doelgroep. Daarom wordt het ook wel ‘helpcontent’ genoemd. Het is de content waarin je veel keywords verwerkt, die ervoor zorgt dat je gevonden wordt en waarmee je dus scoort op SEO-vlak. Deze content vormt de basis van je contentplanning omdat je er doorlopend betrokken verkeer mee genereert.

Voorbeelden: blogs met tips, tutorials, handleidingen, veelgestelde vragen (FAQ) pagina’s…

The perfect blend 

Het fijne aan deze drie contentsoorten? Ze versterken elkaar. Hero spreekt een nieuw en heel breed publiek aan, Hub zorgt ervoor dat geïnteresseerden je blijven volgen en Hygiene garandeert dat je volgers een antwoord vinden op al hun vragen. Dus streven wij er hier bij Digitong – net zoals gemeente ‘s-Hertogenbosch – naar om het juiste evenwicht te vinden tussen de drie types content én ze op het juiste moment in te zetten. Een aanpak die werkt.

Hub, Hub, er is nog werk aan de winkel! 

Dit model graag zelf toepassen? Goed idee! Zelf een efficiënte contentstrategie bedenken, lijkt misschien wel een werk van lange adem. Neem daarom contact met ons op, we sparren maar al te graag met je over de mogelijkheden.

Google Search Generative Experience (SGE): de nieuwe manier van zoeken

Google Search Generative Experience (SGE): de nieuwe manier van zoeken

Met de Search Generative Experience (SGE) combineert Google de huidige manier van zoeken met AI (Artificial Intelligence). Je zal dus niet meer door verschillende websites hoeven te bladeren om informatie te vinden. Met SGE krijg je meteen een specifiek antwoord op je vraag. Hoe dat juist werkt? In deze blog lees je er alles over.

Google Consent Mode V2: De nieuwe standaard voor privacy binnen Google Ads

Google Consent Mode V2: De nieuwe standaard voor privacy binnen Google Ads

Hoewel het er al een tijd aan zat te komen, is het nu zeker: Google neemt verdere stappen om gebruikersprivacy te waarborgen voor browser Chrome. Dat doet het door Consent Mode V2 verplicht te maken voor domeinen die de advertising services van Google gebruiken. In deze blog duiken we dieper in de allernieuwste privacy-update van de populairste zoekmachine ter wereld.

Digitong bekroond tot grootste speler in Google Ads

Digitong bekroond tot grootste speler in Google Ads

Het Digital Champions Team van Google heeft zijn winnaars bekend gemaakt. Hoewel er veel grote kanshebbers waren, scandeerde de jury maar één naam in koor: Cedric Trekels van Digitong – de grote winnaar wereldwijd én van de Benelux. Alsof dat nog niet genoeg wow-factor schreeuwt, maken collega’s Sid Paulus en Billy Ballet de top drie van de Benelux compleet met een tweede en derde plaats. Op wereldniveau behalen ze alle drie een plek in de top 50 van Google. En óf we daar heel trots op zijn! 

Heb je een vraag of wil je meer informatie?

Frederik
Head of Creative

Een mega inspirerend event met enthousiaste, ervaren sprekers. Ons zien ze volgend jaar terug! 

Marketing

Online marketing, dat is dé manier voor meer klanten en meer omzet en je krijgt meer relevante bezoekers voor je website. Digitong is Google Premier Partner en behoort tot de top 20 online marketingbureau’s in België. We weten als geen ander dat digitale Marketing overweldigend kan zijn. Het goede nieuws is dat we je kunnen helpen. Ontdek hoe we werken.