Doelstellingen
- Meer omzet genereren
- Merkbekendheid verhogen
- Internationaal doorgroeien
- Specifieke Return On Ad Spend targets
Aanpak
Performance driven marketing door een combinatie van SEA (Google & Bing Ads), Display & YouTube. Er werd ook gebruikt gemaakt van offline conversion tracking om extra data te kunnen voorzien voor de SEA campagnes. In combinatie met hun interne sales afdeling heeft dit gezorgd tot enorme groei en expansie.
We hebben gekozen voor een aanpak die gebaseerd is op een maximaal volume aan een bepaalde Return On Ad Spend (ROAS). Hierdoor krijgen onze campagnes een ‘ongelimiteerd’ budget. Zo krijgen we de volledige vrijheid om de maximale omzet te behalen, en tegelijk ook de rentabiliteit te garanderen.
Resultaat
- Slechts 4% meer kost
- Conversion Value +262%
- Conversies +121%
- Roas van 207% naar 705%
- Cost per conversion -53%
- CVR +252%
Tiers – SEA
Digitong startte als digital marketing agency aan dit digitaal verhaal met Bullswap. Elke week optimaliseerden wij de campagnes om het doel te bereiken. Bullswap wou namelijk meer conversies en omzet binnenhalen en daarnaast hun merkbekendheid verhogen. We experimenteerde met Tiers voor SEA om betere rentabiliteit en volume te kunnen garanderen en behaalde nhier zeer mooie resultaten.
De belangrijkste reden hiervoor is om er zeker van te zijn dat de meest succesvolle subcategorieën altijd het maximale potentieel laten zien. Het ergste wat er kan gebeuren binnen een account is dat zoekwoorden of advertentiegroepen winstgevend zijn, maar beperkt worden in het aantal keren dat ze vertoond worden door minder winstgevende zoektermen die het budget opgebruiken. Het tier systeem minimaliseert dit. Op deze manier kunnen we ervoor zorgen dat de subcategorieën een ROAS target meekrijgen die gelinkt is aan aanbod, vraag en profitability.
Met deze aanpak verhoogde we de uitgaven met slechts 4%, terwijl de omzet steeg met 262%.
Offline conversion tracking
Google Offline Conversion Tracking is een tool waarmee bedrijven conversies die in een ander systeem (bijvoorbeeld het CRM van het bedrijf) worden bijgehouden, kunnen importeren in Google Ads. We krijgen zo inzicht in de kwaliteit van hun leads aan de hand van het gegenereerde verkoopvolume, ook al vindt dat laatste niet online plaats.
Voor Bullswap stuurde we de data van goedgekeurde offertes die via Google Ads kwamen, terug naar het algoritme van Google.
Door onze campagnes te voeden met de juiste data, audiences, een correcte structuur en de juiste biedstrategie, maken we onze machine slimmer en slimmer. Dit stelt ons in staat om meer tijd te spenderen in A/B testing van advertentieteksten en visuals, het uitbreiden van onze zoekwoorden, specifieke actie campagnes uit te werken, en vooral strategisch mee te denken met Bullswap om groei te kunnen garanderen.
Op 15/06/22 stelde Laurens deze case voor op hét
marketingvent van het jaar: Friends of Search.