Bullswap

Huren heruitgevonden

Case: Bullswap – PPC in een conservatieve sector

Bullswap is het online verhuur & lease platform voor bouwmachines. Hun website geeft gemakkelijk toegang tot meer dan 50000 machines van hoge kwaliteit, aangeboden door een netwerk van professionele verhuurbedrijven. Door digitalisering willen ze gebruikers ontzorgen tijdens het volledige verhuurproces.

Bullswap is actief in de Benelux en heeft een partner netwerk van meer dan 200 leveranciers. Door te focussen te leggen op ontlasting zijn ze sinds hun start in 2018 doorgegroeid van start-up naar scale-up.

Ontdek in deze case hoe wij samen met Bullswap een succesverhaal hebben kunnen opbouwen.

Doelstellingen

Meer omzet genereren
Merkbekendheid verhogen
Internationaal doorgroeien
Specifieke Return On Ad Spend targets

Aanpak

Performance driven marketing door een combinatie van SEA (Google & Bing Ads), Display & YouTube. Er werd ook gebruikt gemaakt van offline conversion tracking om extra data te kunnen voorzien voor de SEA campagnes. In combinatie met hun interne sales afdeling heeft dit gezorgd tot enorme groei en expansie.

We hebben gekozen voor een aanpak die gebaseerd is op een maximaal volume aan een bepaalde Return On Ad Spend (ROAS). Hierdoor krijgen onze campagnes een ‘ongelimiteerd’ budget. Zo krijgen we de volledige vrijheid om de maximale omzet te behalen, en tegelijk ook de rentabiliteit te garanderen.

Resultaat

Slechts 4% meer kost
Conversion Value +262%
Conversies +121%
Roas van 207% naar 705%
Cost per conversion -53%
CVR +252%

Tiers – SEA

Digitong startte als digital marketing agency aan dit digitaal verhaal met Bullswap. Elke week optimaliseerden wij de campagnes om het doel te bereiken. Bullswap wou namelijk meer conversies en omzet binnenhalen en daarnaast hun merkbekendheid verhogen. We experimenteerde met Tiers voor SEA om betere rentabiliteit en volume te kunnen garanderen en behaalde nhier zeer mooie resultaten.

De belangrijkste reden hiervoor is om er zeker van te zijn dat de meest succesvolle subcategorieën altijd het maximale potentieel laten zien. Het ergste wat er kan gebeuren binnen een account is dat zoekwoorden of advertentiegroepen winstgevend zijn, maar beperkt worden in het aantal keren dat ze vertoond worden door minder winstgevende zoektermen die het budget opgebruiken. Het tier systeem minimaliseert dit. Op deze manier kunnen we ervoor zorgen dat de subcategorieën een ROAS target meekrijgen die gelinkt is aan aanbod, vraag en profitability.

Met deze aanpak verhoogde we de uitgaven met slechts 4%, terwijl de omzet steeg met 262%.

Offline conversion tracking

Google Offline Conversion Tracking is een tool waarmee bedrijven conversies die in een ander systeem (bijvoorbeeld het CRM van het bedrijf) worden bijgehouden, kunnen importeren in Google Ads. We krijgen zo inzicht in de kwaliteit van hun leads aan de hand van het gegenereerde verkoopvolume, ook al vindt dat laatste niet online plaats.

Voor Bullswap stuurde we de data van goedgekeurde offertes die via Google Ads kwamen, terug naar het algoritme van Google.

Door onze campagnes te voeden met de juiste data, audiences, een correcte structuur en de juiste biedstrategie, maken we onze machine slimmer en slimmer. Dit stelt ons in staat om meer tijd te spenderen in A/B testing van advertentieteksten en visuals, het uitbreiden van onze zoekwoorden, specifieke actie campagnes uit te werken, en vooral strategisch mee te denken met Bullswap om groei te kunnen garanderen.

Op 15/06/22 stelde Laurens deze case voor op hét
marketingvent van het jaar: Friends of Search.

Download hier zijn presentatie

Laat je online marketing ontzorgen door ons team.

    Happy Customers

    Enkele referenties waar het Digitong team succesvolle projecten voor heeft opgestart, en geoptimaliseerd. Van volledige digitale strategie en mediaplanning tot uitvoering van de verschillende performance advertising kanalen.

    Referenties

    ICI Paris XL

    ICI Paris XL

    Net zoals je skincare routine, verdienen je ads en hun account structuren de beste verzorging. ICI Paris XL is een gekende speler in de markt van cosmetische producten. Om die reden schakelde ICI Paris onze hulp in.

    Viata

    Viata

    Viata is een belgische online apotheek die het bestellen van geneesmiddelen vereenvoudigd. Het is als webshop belangrijk om zoveel mogelijk consumenten op je website te krijgen, en dat is onze taak als online marketing experts.

    Kompass Klub

    Kompass Klub

    Ooit gestart als pop-up project maar door het overgrote succes snel doorgegroeid naar een oud pakhuis aan het industrieterrein in Gent. Kompass Klub is een pure Raveclub met als slogan: It’s a place where egos are left in the cloakroom and music brings people closer together.

    Cedric T.
    Teamlead Performance

    “Door onze campagnes te voeden met de juiste data, audiences, een correcte structuur, offline conversion tracking en de juiste biedstrategie, maken we onze campagnes steeds slimmer en slimmer.”