Uitdaging
Als verdeler van hoogwaardige producten voor de e-sigaretmarkt had Sizzle te weinig brand equity om hun premium karakter uit te dragen. Laten we er geen doekjes om winden: een opfrissing was essentieel. Dus ontwierpen we een ander logo, nieuwe visuele stijl en een duidelijke merkidentiteit. En laten we ook zeker het design voor de richtlijnen van hun intern bestelplatform niet vergeten.
Oplossing
We deden ons huiswerk aan de hand van een uitgebreide workshop. Zo’n sessie stelt ons in staat om diepgaand begrip te krijgen van wat het merk uniek maakt en welke waarden centraal staan. Daarna gingen we aan de slag met de volledige rebranding. Om de nieuwe merkidentiteit consistent te houden, maakten we een gedetailleerde brandguide. Die handleiding bevat alle bouwstenen die nodig waren om het interne platform, in lijn met de nieuwe merkidentiteit, vorm te geven.
Resultaat
Waar voorheen niemand een beeld had bij de merkidenteit van Sizzle, heeft het bedrijf nu opnieuw zelf de touwtjes in handen. Sizzle is tenslotte niet alleen een groothandel, maar dé partner waar vapeshops en convenience winkels al jaren op vertrouwen. En dat straalt het nu ook uit.