Uitdaging
Voor elk festival is een succesvolle ticketverkoop prioriteit numero uno. Dat was bij WECANDANCE niet anders. Het doel was om zo veel mogelijk festivalgangers naar het strand te trekken, ondanks het onvoorspelbare weer in België. Om een geslaagde editie te garanderen, moesten we ons dus van onze beste kant laten zien.
Oplossing
Een splinternieuwe website die technisch scoort en aanzet tot actie? Say no more. We zorgden voor fraaie front-end, straffe back-end en alles daartussenin. Onze developers bouwden een website waarbij kwaliteit en efficiëntie centraal staan. Mét een geïntegreerde Eventix-module voor het boeken van tickets en tal van andere features.
Om ervoor te zorgen dat miljoenen mensen op die nieuwe website terechtkwamen, hebben we ingezet op TikTok-advertising en performance marketing via Google. Met een mix van SEA, Display, Discovery en YouTube advertising mikten we op een maximaal volume en een zo hoog mogelijke profitability. Om dat te bereiken, werkten we met een Target Return On Ad Spend strategy. Het voordeel aan performance advertising is de schaalbaarheid. Wanneer we de TROAS-doelen bereiken, kunnen we budgetten blijven schalen, omdat de return steeds dezelfde blijft. Win-win.
Resultaat
✔️ Top performance
✔️ Meer merkbekendheid
✔️ Flexibele website dankzij maatwerk
✔️ Snelle en efficiënte verkoop van tickets
✔️ Forse stijging online zichtbaarheid & engagement
✔️ Nieuwe en terugkerende bezoekers laten converteren