Doelstellingen
Events en festivals zijn er in België te vinden bij de vleet. Dat maakt het als organisatoren moeilijker en moeilijker om te concurreren en alle beschikbare tickets aan de man te krijgen. Door dit overaanbod komt er bij de consumenten keuzestress. Het is onze taak om er voor te zorgen dat ze kiezen voor Rave Rebels.
We kregen van de organisatie ook mee dat er een deel van de aanwezigen van vorige edities, nog geen ticket hadden gekocht voor deze editie. We stelden onszelf het doel om ook deze mensen te motiveren terug te keren naar de dansvloer in Brussel.
- Rave Rebels op de kaart brengen
Aanpak
Voor een event als Rave Rebels, is het voor ons erg belangrijk om in te spelen op alle verschillende kanalen. Uiteraard kiezen we voor de gewoonlijke kanalen: Meta, Google Search en YouTube. Nogmaals werd hier duidelijk dat video koning is. Het gebruiken van video advertenties op al deze kanalen toonde ons de performance boost die dit geeft.
Aangezien we toch al veel video content hadden, besloten we samen met de organisatie om TikTok advertenties in te zetten. Mede omdat TikTok een veelbelovend advertentiekanaal is voor events. TikTok is een super sterk kanaal om in beeld te komen voor veel kijkers die ook relevant zijn.
Het leek ons dan binnen de verschillende kanalen ook erg interessant om de ads en content op de juiste plaatsen te tonen. Door specifiek ads te tonen voor YouTube video’s van artiesten die gingen spelen op het festival. Anderzijds lieten we onze ads ook zien voor content op kanalen van andere festivals. Hierdoor mikten we op de meest relevante gebruikers.
We beseften dat mensen niet alleen een festival bezoeken voor de muziek, maar sommige mensen zijn ook op zoek naar een potentiële partner. Daarom hebben we besloten om ook onze advertenties via het Google display netwerk op Tinder te plaatsen. Hier hebben we zeer sterke resultaten gemeten met een erg indrukwekkende click through rate.
Part of team
Naast het voorzien van advertenties, hebben we Rave Rebels ook strategische ondersteund. Zo hebben we samen met de organisatoren gedacht over de positieve en negatieve aspecten van vorige edities. Daaruit zijn een paar werkpunten boven gekomen om te verbeteren op het evenement. Aan de hand van slimme targeting kregen we deze boodschap bij de mensen die op deze verbeteringen aan het wachten waren. Dankzij ons nauw contact waren we van het begin van de organisatie tot het einde van de rave betrokken.
Conclusie
Door onze gezamenlijke inzet met de organisatoren zijn we er in geslaagd om het event uitverkocht te krijgen. Het strategisch samenwerken met de organisatie heeft ervoor gezorgd dat we altijd snel konden bijsturen en de hoogste performance neerzetten. Constant nieuwe content te voorzien in advertising is niet altijd even eenvoudig, maar bij Rave Rebels was dit vanzelfsprekend. We kregen erg regelmatig nieuwe video’s en fotos om mee te werken. Zo kon onze advertising up-to-date blijven.