Vestio

Je droomwoning binnen handbereik.

Case: Vestio – Cross-channel adverteren

Vestio is actief in de realisatie van residentiële vastgoedprojecten op toplocaties in het binnenland en aan de Belgische kust. Natuurlijk moeten deze projecten ook door de juiste mensen gezien worden, en dat is waar wij binnenkomen.

Doelstellingen

Wanneer een nieuw project ontwikkeld wordt, is het voor Vestio belangrijk dat de juiste mensen warm worden gemaakt voor deze woonprojecten. Het is onze taak om awareness te creëren voor deze nieuwbouwprojecten. Ondanks dat we streven naar een zo groot mogelijk bereik, is het wel cruciaal dat we kiezen voor de juiste targeting instellingen zodat we een zeer gerichte en relevante doelgroep bereiken. Zo voorkomen we dat we advertentiebudget onnodig verbranden.

Het is onze rol om via advertising gekwalificeerde leads binnen te halen. Veel leads binnenhalen is niet voldoende, het is aan ons om ervoor te zorgen dat de leads die binnenkomen van de hoogste kwaliteit zijn.

Iets anders waar we Vestio ook mee helpen is vacature marketing. Het vullen van een openstaande vacature is niet eenvoudig. Door middel van vacature marketing schotelen we de openstaande vacatures voor aan de juiste profielen voor de job.

  • Awareness creëren
  • Gekwalificeerde leads binnen halen
  • Vacature marketing

Aanpak

Om deze doelen te bereiken zijn we aan de slag gegaan met Google en Meta advertenties. Via onze Google analytics kunnen we zelf gerichte doelgroepen bouwen. Met deze doelgroepen kunnen we dan aan retargeting doen. Zowel binnen Google als Meta advertising zetten we deze retargeting doelgroepen in om de juiste mensen de nieuwbouwprojecten te tonen. Wanneer iemand een bepaald project heeft bezocht op de website, komt deze terecht in een doelgroep met andere mensen die dit project bezochten. We kunnen deze doelgroep dan gebruiken om het bekeken project meer of minder te tonen aan deze personen. Anderzijds kunnen we hierdoor ook gelijkaardige projecten tonen aan leden van de doelgroep.

Een andere efficiënte manier om de juiste mensen te bereiken zijn lookalike audiences. Dan laten we Google een nieuwe vergelijkbare doelgroep maken op basis van de reeds gemaakte doelgroepen zoals de websitebezoekers, personen die de Facebookpagina liken of personen die ingeschreven zijn voor de nieuwsbrief. Zo krijgen we een nieuwe groep met mensen waarvan de interesses en voorkeuren lijken op die van de reeds geïnteresseerde profielen. Bepaalde projecten van Vestio zijn gericht op een niche doelgroep, daarom werken we hier met custom intent audiences. We sturen dan op zeer gerichte zoekopdrachten of url’s van vergelijkbare projecten.

Tenslotte maken we ook gebruik van offline conversion tracking. In het kort wil dat zeggen: wanneer een lead die via de advertenties was binnengekomen daadwerkelijk overgaat tot aankoop, laten we dit aan Google weten. Door deze data te importeren, krijgt Google een beter beeld van welke zoekwoorden en targetingopties (bijvoorbeeld locatie of tijdstip) de meest rendabele conversies oplevert. Zo optimaliseren we onze campagnes voor betere resultaten.

Conclusie

De combinatie van de advertenties over de verschillende kanalen werken versterkend met elkaar. Dit doen we door middel van de retargeting die we doortrekken over de verschillende kanalen heen. We zien ook dat de kost per lead die we generen omlaag is gegaan, en daar kunnen we alleen maar blij van worden.

Laat ons bouwen aan jouw online aanwezigheid.

Meer referenties

Sizzle

Sizzle

Een gedateerde look & feel, een ondermaatse gebruiksvriendelijkheid, te trage laadsnelheid, het ontbreken van SEO-optimalisaties, rommelige URL-structuren… Urban Nails klopte bij Digitong aan voor een splinternieuwe website. En wij, wij deden ons ding.

WECANDANCE

WECANDANCE

WECANDANCE scheerde ook dit jaar weer de hoogste toppen wat muziek, food en fashion betreft. Een unieke boutique-identiteit die wij online mochten ondersteunen. Hoe we dat hebben aangepakt, lees je in deze case.

BodyBlush

BodyBlush

BodyBlush helpt haar klanten aan een gezonde bruine tint en/of een strakker lichaam. En wij hielpen Bodyblush met een nieuwe branding, website en strategische marketingaanpak.

Lisa
Marketing Specialist

“Bij lead generation focussen wij ons meer op kwaliteit dan op kwantiteit. Dit doen we door een optimale omnichannel mix in te zetten.”