Viata

De online apotheek met advies.

Case: Viata – ROAS en POAS inzetten

Viata is een belgische online apotheek die het bestellen van geneesmiddelen vereenvoudigd. Het is als webshop belangrijk om zoveel mogelijk consumenten op je website te krijgen, en dat is onze taak als online marketing experts.

Doelstellingen

Ons doel is in één zin samen te vatten: op een rendabele manier groeien. Wat wil dat zeggen? Als de resultaten goed liggen mag het budget mee geschaald worden. We moeten aan één kant er voor zorgen dat Viata top of mind is voor mensen die een online apotheek zoeken. Anderzijds willen we de juiste trafiek begeleiden naar de webshop.

  • Top of mind
  • Juiste trafiek aantrekken

Aanpak

Om aan deze concrete doelstellingen te voldoen zetten we voor Viata in op een duidelijke cross-channel strategie. Een gezonde mix van Google, Meta & Microsoft advertising in combinatie met affiliate marketing en beslist zorgen er voor dat alle relevante consumenten in aanraking komen met Viata, en op de webshop belanden.

De beste methode om een gezonde groei te realiseren is werken met een POAS biedstrategie. POAS staat voor: Profit On Ad Spend. In tegenstelling tot een ROAS houden we in deze berekening ook rekening met alle andere kosten die bij de verkoop van het product komen kijken. Door nauw samen te werken met Viata hebben we een formule uitgewerkt om te berekenen wat deze totale kosten juist zijn.

Resultaat

We zijn er in geslaagd om Viata met een vergelijkbaar budget jaar over jaar, toch in rentabiliteit te laten groeien met +40% vanuit onze performance advertising kanalen.

Conclusie

Door het gebruik van de complexe maar lucratieve strategie (POAS) slagen we er voor Viata in om een stabiele groei te realiseren. Samen groeien we naar een succesvolle marketing mix en een webshop met veel verkopen.

Let’s talk profit


    Happy Customers

    Enkele referenties waar het Digitong team succesvolle projecten voor heeft opgestart en geoptimaliseerd. Van volledige digitale strategie en mediaplanning tot uitvoering van de verschillende performance advertising kanalen.

    Referenties

    ICI Paris XL

    ICI Paris XL

    Net zoals je skincare routine, verdienen je ads en hun account structuren de beste verzorging. ICI Paris XL is een gekende speler in de markt van cosmetische producten. Om die reden schakelde ICI Paris onze hulp in.

    Kompass Klub

    Kompass Klub

    Ooit gestart als pop-up project maar door het overgrote succes snel doorgegroeid naar een oud pakhuis aan het industrieterrein in Gent. Kompass Klub is een pure Raveclub met als slogan: It’s a place where egos are left in the cloakroom and music brings people closer together.

    O-Rouge

    O-Rouge

    Doelstellingen Omdat de oude website van O-Rouge niet de precisie en het maatwerk dat ze in de productie staken in de kijker bracht, hadden verschillende klanten meer de neiging om bij een goedkopere verdeler simulators te kopen. Het doel van dit project was dus om...

    Möbius
    Founder & Head of Marketing

    “Hoge ROAS is leuk, maar deze betaalt de rekening niet. Door focus op profit (POAS) einde van de rit zorgen we niet enkel voor een hoge return, maar ook rentabiliteit van onze campagnes.”