Doelstellingen
Ons doel is in één zin samen te vatten: op een rendabele manier groeien. Wat wil dat zeggen? Als de resultaten goed liggen mag het budget mee geschaald worden. We moeten aan één kant er voor zorgen dat Viata top of mind is voor mensen die een online apotheek zoeken. Anderzijds willen we de juiste trafiek begeleiden naar de webshop.
- Top of mind
- Juiste trafiek aantrekken
Aanpak
Om aan deze concrete doelstellingen te voldoen zetten we voor Viata in op een duidelijke cross-channel strategie. Een gezonde mix van Google, Meta & Microsoft advertising in combinatie met affiliate marketing en beslist zorgen er voor dat alle relevante consumenten in aanraking komen met Viata, en op de webshop belanden.
De beste methode om een gezonde groei te realiseren is werken met een POAS biedstrategie. POAS staat voor: Profit On Ad Spend. In tegenstelling tot een ROAS houden we in deze berekening ook rekening met alle andere kosten die bij de verkoop van het product komen kijken. Door nauw samen te werken met Viata hebben we een formule uitgewerkt om te berekenen wat deze totale kosten juist zijn.
Resultaat
We zijn er in geslaagd om Viata met een vergelijkbaar budget jaar over jaar, toch in rentabiliteit te laten groeien met +40% vanuit onze performance advertising kanalen.
Conclusie
Door het gebruik van de complexe maar lucratieve strategie (POAS) slagen we er voor Viata in om een stabiele groei te realiseren. Samen groeien we naar een succesvolle marketing mix en een webshop met veel verkopen.