WECANDANCE

Are you ready to dance?

Case: WECANDANCE – uitblinken in een competitieve markt

WECANDANCE is een elektronisch strandfestival in Zeebrugge, België. Dit festival staat erom bekend het tegenovergestelde te bieden van de asfaltjungle waarin we dagelijks leven, en wil zich onderscheiden van andere evenementen door de regels te buigen en te streven naar voortdurende groei. Het festival dankt zijn unieke boetiek identiteit aan een mix van muziek, eten en mode, drie hoekstenen die bij elke editie worden ingezet voor een nieuw thema.

Doelstellingen

  • Meer online ticket sales genereren
  • Meer aanwezig zijn op alle beschikbare kanalen
  • Vergroten naamsbekendheid
  • Bereik halen in nieuwe regio’s

Aanpak

Om deze doelen te behalen hebben we ingezet op performance marketing. Door een mix van SEA, Display en discovery advertising en YouTube advertising. Hiermee mikken we op een maximaal volume en zo een hoge profitability. Om dat te bereiken, werken we met een Target Return On Ad Spend strategie. Het voordeel aan performance advertising is de schaalbaarheid. Wanneer we de TROAS doelen bereiken, kunnen we budgetten blijven schalen, omdat de return toch hetzelfde blijft.

Uiteraard is social media ook ontzettend belangrijk voor events. Daarom zetten we TikTok advertising in voor WECANDANCE. Op dit visueel platform toonden we mooie een activerende beelden die de kijker spontaan aan het dansen zette. Deze campagnes zijn een maand voor aanvang van het festival opgestart, om een laatste push te geven.

Resultaten

SEA:

  • 35% van totale omzet via Google ads
  • ROAS van 20.173%, dit resulteert in €201,73 per €1 advertentiebudget.

Tiktok:

  • ROAS van 1781%
  • 1% van totale omzet via TikTok ads

Conclusie

We hebben duidelijke doelen gekregen om te behalen, en dat die behaalden we met glans. Door het inzetten van een lange termijn strategie via SEA en een korte termijn push op TikTok, hebben we een erg mooi resultaat behaald voor WECANDANCE. Deze cross-channel mix zorgde voor veel zichtbaarheid op social media en op het display en YouTube netwerk. Deze exposure leidde de festivalgangers uiteindelijk tot de ticketshop. Via search engine advertising konden we zo een ongezien Return On Ad Spend behalen.

Benieuwd hoe we bij jou de poppetjes aan het dansen kunnen krijgen?

Neem vrijblijvend contact op met een van onze experts.


    Happy Customers

    Enkele referenties waar het Digitong team succesvolle projecten voor heeft opgestart en geoptimaliseerd. Van volledige digitale strategie en mediaplanning tot uitvoering van de verschillende performance advertising kanalen.

    Referenties

    ICI Paris XL

    ICI Paris XL

    Net zoals je skincare routine, verdienen je ads en hun account structuren de beste verzorging. ICI Paris XL is een gekende speler in de markt van cosmetische producten. Om die reden schakelde ICI Paris onze hulp in.

    Viata

    Viata

    Viata is een belgische online apotheek die het bestellen van geneesmiddelen vereenvoudigd. Het is als webshop belangrijk om zoveel mogelijk consumenten op je website te krijgen, en dat is onze taak als online marketing experts.

    Kompass Klub

    Kompass Klub

    Ooit gestart als pop-up project maar door het overgrote succes snel doorgegroeid naar een oud pakhuis aan het industrieterrein in Gent. Kompass Klub is een pure Raveclub met als slogan: It’s a place where egos are left in the cloakroom and music brings people closer together.

    Cedric T.
    Teamlead Performance

    “Een omnichannel strategie werkt altijd goed voor festivals. Bezoekers worden niet enkel meer getriggerd door Meta advertising. Er is veel kruisbestuiving overheen verschillende kanalen. Al deze kanalen spelen mee in het koopproces van festivalbezoekers.”