WECANDANCE

Are you ready to dance?

Case: WECANDANCE – uitblinken in een competitieve markt

WECANDANCE is een jaarlijks open air festival op het strand van Zeebrugge. Het festival vindt steeds plaats in de eerste helft van augustus en telt sinds 2022 twee weekends. De eerste editie van het festival vond plaats in 2013, met zo’n 5500 bezoekers. In 2023 viert het festival zijn tiende editie met 60.000 bezoekers op zaterdag 5, zondag 6 én zaterdag 12 en zondag 13 augustus. WECANDANCE focust zich niet alleen op muziek, maar ook op mode en een culinair vernieuwend aanbod.

Doelstellingen

  • Meer online ticket sales genereren
  • Meer aanwezig zijn op alle beschikbare kanalen
  • Vergroten naamsbekendheid
  • Bereik halen in nieuwe regio’s

Aanpak

Om deze doelen te behalen hebben we ingezet op performance marketing. Door een mix van SEA, Display en discovery advertising en YouTube advertising. Hiermee mikken we op een maximaal volume en zo een hoge profitability. Om dat te bereiken, werken we met een Target Return On Ad Spend strategie. Het voordeel aan performance advertising is de schaalbaarheid. Wanneer we de TROAS doelen bereiken, kunnen we budgetten blijven schalen, omdat de return toch hetzelfde blijft.

Uiteraard is social media ook ontzettend belangrijk voor events. Daarom zetten we TikTok advertising in voor WECANDANCE. Op dit visueel platform toonden we mooie en activerende beelden die de kijker spontaan aan het dansen zette.

Resultaten

SEA:

  • 46% van totale omzet via Google ads (stijging van 31% t.o.v. vorige editie)
  • ROAS van 21.674% dit resulteert in €216,74 per €1 advertentiebudget (stijging van 7% t.o.v. vorige editie)

Tiktok:

  • 4% van totale omzet via TikTok ads (stijging van 300% t.o.v. vorige editie)
  • ROAS van 3.399% (stijging van 91% t.o.v. vorige editie)

Conclusie

We hebben duidelijke doelen meegekregen om te behalen, en dat die behaalden we met glans. Door het inzetten van een lange termijn strategie via SEA en een extra push op TikTok, hebben we een erg mooi resultaat behaald voor WECANDANCE. Deze cross-channel mix zorgde voor veel zichtbaarheid op social media en op het display en YouTube netwerk. Deze exposure leidde de festivalgangers uiteindelijk tot de ticketshop. Via search engine en TikTok advertising konden we zo een ongeziene Return On Ad Spend behalen.

Benieuwd hoe we bij jou de poppetjes aan het dansen kunnen krijgen?

Neem vrijblijvend contact op met een van onze experts.

Meer referenties

Urban Nails

Urban Nails

Een gedateerde look & feel, een ondermaatse gebruiksvriendelijkheid, te trage laadsnelheid, het ontbreken van SEO-optimalisaties, rommelige URL-structuren… Urban Nails klopte bij Digitong aan voor een splinternieuwe website. En wij, wij deden ons ding.

Vandersanden Advocaten

Vandersanden Advocaten

Vandersanden Advocaten is een familiekantoor in Bilzen met expertise in het aansprakelijkheidsrecht, verkeer, verzekeringsrecht en incasso.

ICI Paris XL

ICI Paris XL

Net zoals je skincare routine, verdienen je ads en hun account structuren de beste verzorging. ICI Paris XL is een gekende speler in de markt van cosmetische producten. Om die reden schakelde ICI Paris onze hulp in.

Billy
Event Marketing Specialist

“Via een doordachte omnichannel advertising strategie, construeren we een effectieve funnel die nog koude doelgroepen warm maakt en samen met de reeds warme doelgroepen laat converteren. Door deze kruisbestuiving halen we mooie resultaten voor onze event klanten!”