Billy Ballet

Digital Marketing & Video Creative

Think outside the box. But most importantly, think of what you can do with the box.

Yow yow! Ik ben Billy Ballet… ja hoor, dat is mijn echte naam. Als ik mezelf in het kort moet omschrijven ben ik iemand die uitdagingen graag op een creatieve manier aangaat. Elke opdracht is uniek en vereist dus ook een unieke aanpak. Gepassioneerd gaan we samen aan de slag om jouw persoonlijk verhaal in de digitale wereld op de kaart te zetten. Let’s Talk Digital!

Als work hard ga ik opdrachten tegemoet. Maar ook play hard mag er soms wezen. Als event marketeer en muziekliefhebber ben ik graag van de partij voor een feestje.

Act 1: The past

Van kinds af aan was ik al bezig met de digitale wereld, van het jailbreaken van mijn iPod Touch tot het samenstellen van mijn eigen computer. Mijn eerste game console, een Gameboy Advance, kreeg ik bij het winnen van een collage wedstrijd. Hierop speelde ik uren Pokémon games (nu nog altijd 😃). Ik spendeerde ook veel tijd achter de computer met het maken van stopmotion video’s dat ik leerde aan het conservatorium. Hierin speelden mijn Lego Minifigures de hoofdrol.

Op de kunstschool maakte ik mijn eindwerk over digitale schermen, de integratie ervan in onze maatschappij en hoe deze schermen onze levens beïnvloeden. Dat is ook de plaats waar mijn passie voor film enorm groeide, met als grootste katalysator Christopher Nolan’s film Interstellar.

Filmschool stond dus als volgende op mijn lijstje. Hier leerde ik dat storytelling kruipt in alle aspecten van het filmmaking proces: dialoog, framing, licht, camera bewegingen, blocking,… tot in het kleinste detail. Als DoP (Director of Photography) deed ik mee aan fictie projecten met o.a. Lucas Van den Eynde en Sien Eggers. Eén van de fictie projecten haalde enkele nominaties en won zelfs beste film op het Euregion Film Festival. Ook non-fictie interesseerde mij enorm, zo ging ik voor een documentaire mee op tour met techno duo Joyhauser.

En zo kruiste mijn pad met dat van Digitong ❤️.

Act 2: The Present

Na de filmschool volgde ik een postgraduaat digitale marketing omdat ik me meer wou verdiepen in de digitale wereld die me van kinds af aan al fascineerde. Hier leerde ik nog maar eens dat die digitale wereld de toekomst is. Als marketeer heb je volledige controle over hoe een potentiële klant een product of service leert kennen. Die verschillende touchpoints zijn cruciaal, want dit zal hen ten slotte overtuigen om je product of service te kopen. Net zoals in filmmaking kan bij digitale marketing ook een verhaal verteld worden, en de mogelijkheden zijn eindeloos.

Act 3: The Future

 

Laten we samen dat verhaal uitschrijven en samen deel uitmaken van de toekomst!

Let’s talk digital!

Meet the guys and gals.

Een toegewijde groep zeer nieuwsgierige mensen.
Kies er gewoon een, stuur ons een bericht.

Sam Boosten

Sam Boosten

Sam Boosten, die moet later iets met zijn handen kunnen doen! Dit was de zin die ik doorheen mijn lagere schooljaren tal van keren te horen kreeg. Nooit kon ik de volledige les stilzitten op de oncomfortabele houten stoelen in het muffe klaslokaal. Ik was altijd wel...

Nico Ambroos

Nico Ambroos

Mijn leven in een notendop? Wel dat is begonnen met mijn interesses in techniek zoals Lego Technic met al zijn tandwielen tot de dansende en acrobatische robotten van Boston Dynamics. Urenlang Sega sprite games spelen, je kent ze wel Sonic, Streets of Rage, Golden...

Maxime Raedschelders

Maxime Raedschelders

Please rewind Door mijn curiositeit kan ik mijn hoofd breken op grote levensvragen zoals: ‘is er leven na de dood’, ‘wat is er buiten ons universum’…En een waargebeurde film of documentaire kijk is steeds met mijn gsm in de hand zodat ik extra zaken kan opzoeken via...

Frederik Danko

Frederik Danko

1974 Misschien was het eerste wat ik zag in 1974 wel iets van Philips dat dat jaar een topjaar had. Lampen, propere kleren of muziek? Zeker iets met wasmachines, die zaten toen in de lift. Of was het iets van de Ramones dat door de boxen van Philips knalde? Zou kunnen...

Davy Meykens

Davy Meykens

Een paar azen Intussen ben ik al meer dan 14 jaar aan de slag als digital designer en kon ik ervaring opdoen bij zowel grote als kleine bedrijven. Meteen na mijn opleiding startte ik als packaging designer, groeide door tot een all-round designer en ging me vervolgens...

Daan Vanherle

Daan Vanherle

Episode 1: The rise of the marketeer Mijn verhaal bij Digitong is begonnen bij mijn stage. Tijdens mijn zoektocht naar een stageplaats om het werkveld te betreden, sprong Digitong me te binnen. Ik had eerder in mijn opleiding een presentatie van Möbius gezien, en zijn...

Sid Paulus

Sid Paulus

“Mama, ik wil later ontdekkingsreiziger worden!” 🔭 Het zijn exact deze woorden die mijn kinderjaren omschrijven. Een kleine jongen vol ideeën, dromen en bijzondere interesses. Als men mij bijvoorbeeld vroeg welke strips ik las voor het slapen gaan; dan antwoordde ik...

Möbius Franssen

Möbius Franssen

ENTJ Het concept infinity heeft me (los van de naam) altijd gefascineerd. Als ENTJ persoonlijkheid bekijk ik de wereld vaak wetenschappelijk, zwart/wit en cijfermatig. Moeilijk om hier met ons beperkt menselijke brein nog maar een idee van te krijgen, maar je kan me...

Michiel Nijsten

Michiel Nijsten

I couldn’t live without my sport Al vanaf dat ik klein was, ben ik bezig geweest met sport of dat het nu tennis, volleybal, atletiek of kickboksen was, ik kon nooit stil zitten. Maar één sport stak er voor mij altijd bovenuit: voetbal. Sinds mijn 5de ben ik bezig met...

Lisa Rouschop

Lisa Rouschop

Let’s create Mijn rode draad? Dingen maken, creëren. Het liefst vanaf nul. En dan start het voor mij bij heerlijk wegdromen, je gedachten helemaal los laten en via de hak en de tak tot een nieuw idee of nieuwe conclusie komen. Lukt het daar niet, dan komt inspiratie...

Cedric Trekels

Cedric Trekels

Let’s talk about time Op zesjarige leeftijd groeide mijn passie voor horloges. Waarom? Geen idee, waarschijnlijk hield ik van de bling. Ondertussen is het wel veel meer dan dat. Het craftsmanship dat in horloges gestoken wordt. Magnifiek. Daar word ik dus oprecht blij...

Cedric Scherpenberg

Cedric Scherpenberg

Waarom we het meest geliefde Digital Agency willen worden. Onze missie is om de digitale economie toegankelijk te maken zodat alle bedrijven kunnen groeien. Dat is niet zomaar een stel woorden maar brandstof voor alles wat we doen. Als we het over ‘succes’ hebben, dan...

Georgie

Georgie

Een dag uit het leven gegrepen Hoe zo een dag van Georgie, de Chief Barketing Officer verloopt? Neem maar een kijkje in mijn planning. 07.30u - Wandeling met m’n baasje Möbius. Het leukste van de hele dag! 08.00u - Aankomen op kantoor en de rest van het team zien. Ook...

Samenwerken?