Act 1: The past
Van kinds af aan was ik al bezig met de digitale wereld, van het jailbreaken van mijn iPod Touch tot het samenstellen van mijn eigen computer. Mijn eerste game console, een Gameboy Advance, kreeg ik bij het winnen van een collage wedstrijd. Hierop speelde ik uren Pokémon games (nu nog altijd 😃). Ik spendeerde ook veel tijd achter de computer met het maken van stopmotion video’s dat ik leerde aan het conservatorium. Hierin speelden mijn Lego Minifigures de hoofdrol.
Op de kunstschool maakte ik mijn eindwerk over digitale schermen, de integratie ervan in onze maatschappij en hoe deze schermen onze levens beïnvloeden. Dat is ook de plaats waar mijn passie voor film enorm groeide, met als grootste katalysator Christopher Nolan’s film Interstellar.
Filmschool stond dus als volgende op mijn lijstje. Hier leerde ik dat storytelling kruipt in alle aspecten van het filmmaking proces: dialoog, framing, licht, camera bewegingen, blocking,… tot in het kleinste detail. Als DoP (Director of Photography) deed ik mee aan fictie projecten met o.a. Lucas Van den Eynde en Sien Eggers. Eén van de fictie projecten haalde enkele nominaties en won zelfs beste film op het Euregion Film Festival. Ook non-fictie interesseerde mij enorm, zo ging ik voor een documentaire mee op tour met techno duo Joyhauser.
En zo kruiste mijn pad met dat van Digitong ❤️.
Act 2: The Present
Na de filmschool volgde ik een postgraduaat digitale marketing omdat ik me meer wou verdiepen in de digitale wereld die me van kinds af aan al fascineerde. Hier leerde ik nog maar eens dat die digitale wereld de toekomst is. Als marketeer heb je volledige controle over hoe een potentiële klant een product of service leert kennen. Die verschillende touchpoints zijn cruciaal, want dit zal hen ten slotte overtuigen om je product of service te kopen. Net zoals in filmmaking kan bij digitale marketing ook een verhaal verteld worden, en de mogelijkheden zijn eindeloos.
Act 3: The Future
Laten we samen dat verhaal uitschrijven en samen deel uitmaken van de toekomst!