3D Trophy Factory

Unique 3D design awards.

Case: 3D Trophy Factory – Verhogen van lead quality

3D Trophy Factory is een Belgische onderneming, gespecialiseerd in 3D printing, en meer specifiek in het printen van trofeeën. Ze bevinden zich in een markt met aardig wat concurrenten, maar deze concurrenten kunnen niet dezelfde kwaliteit van product en design aanbieden. Als advertisers voor deze klant, willen wij natuurlijk onze kwaliteit minstens even hoog leggen als die van hun.

Doelstellingen

3D Trophy Factory biedt op maat geprinte 3D trofeeën aan van de hoogste kwaliteit. Ons doel is om deze in de spotlight te krijgen bij de juiste mensen binnen bedrijven of organisaties die op zoek zouden zijn naar zo’n trofee. Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, want ‘custom’ trofeeën zijn er in allerlei maten en kleuren. De concurrentie van onze klant serveren hun ads op dezelfde keywords als ons, maar hun product is toch dusdanig anders dat we deze niet kunnen vergelijken. Een 3D geprinte trofee voor een prestigieus esports event kan je niet in dezelfde categorie plaatsen als een beker voor een lokaal jeugd toernooi van de voetbal.

  • 3D Trophy Factory in de spotlight

Aanpak

Het doelpubliek van 3D Trophy Factory bestaat volledig uit business to business. Daarom is het deel van onze strategie om niet te breed onze targeting in te stellen. We zijn zelfs in de regio targeting gedoken om specifieke onze pijlen te richten op bepaalde bedrijventerreinen. Deze doelgroepen bereiken doen we niet enkel via Google, maar ook met Microsoft advertising.

Offline conversion tracking

Om het kaf van het koren te scheiden hebben we voor 3D Trophy Factory offline conversion tracking ingesteld. Daardoor kunnen we conversies die via de ads binnenkomen verder filteren naar conversies die effectief gekwalificeerd worden. Wanneer we deze data terugsturen naar Google of Microsoft, kunnen we onze biedstrategieën sturen op deze waardevolle conversies. Zo versterken en we het algoritme en gaat de algemene kwaliteit van leads omhoog.

Conclusie

Door slimme targeting slagen we er in om de op maat gemaakte trofeeën van 3D Trophy Factory tot bij de juiste profielen te krijgen. Via het inzetten van offline conversies kunnen we duidelijk zien welke conversies gequalificeerd zijn geraakt.

Een unieke marketing op maat van jouw wensen?


    Happy Customers

    Enkele referenties waar het Digitong team succesvolle projecten voor heeft opgestart en geoptimaliseerd. Van volledige digitale strategie en mediaplanning tot uitvoering van de verschillende performance advertising kanalen.

    Referenties

    ICI Paris XL

    ICI Paris XL

    Net zoals je skincare routine, verdienen je ads en hun account structuren de beste verzorging. ICI Paris XL is een gekende speler in de markt van cosmetische producten. Om die reden schakelde ICI Paris onze hulp in.

    Viata

    Viata

    Viata is een belgische online apotheek die het bestellen van geneesmiddelen vereenvoudigd. Het is als webshop belangrijk om zoveel mogelijk consumenten op je website te krijgen, en dat is onze taak als online marketing experts.

    Kompass Klub

    Kompass Klub

    Ooit gestart als pop-up project maar door het overgrote succes snel doorgegroeid naar een oud pakhuis aan het industrieterrein in Gent. Kompass Klub is een pure Raveclub met als slogan: It’s a place where egos are left in the cloakroom and music brings people closer together.

    Daan
    Marketing Specialist

    Door middel van de offline conversion tracking laten we Google weten welke leads we écht willen zien. Zo optimaliseren we naar de beste lead quality.