Doelstellingen
Omdat de oude website van O-Rouge niet de precisie en het maatwerk dat ze in de productie staken in de kijker bracht, hadden verschillende klanten meer de neiging om bij een goedkopere verdeler simulators te kopen. Het doel van dit project was dus om hun als high-end verdelers te profileren. De volgende challenge was dan om de producten en het maatwerk meer in de verf te zetten.
- Profileren als high-end verdelers
- Producten en maatwerk in de verf zetten
- Hoge performance website
Aanpak
Voor het design van de website moesten we een duidelijke basis hebben met de missie en visie van O-Rouge. Na enkele branding workshops hadden we hier een duidelijk beeld over en wisten we welke richting zij uit wilden.
Met deze informatie konden we beginnen aan een voorontwerp van de website. De producten van O-Rouge werden duidelijk in de kijker gezet terwijl er ook rekening werd gehouden met de nieuwe branding en hun brand story.
Eenmaal het voorontwerp klaar was zaten we samen met O-Rouge om hun mening te horen. We kregen groen licht en mochten beginnen met het coderen van de website. Tijdens het opbouwen hielden we ook steeds rekening met de snelheid van de website, het was natuurlijk vanzelfsprekend dat hun website even snel moest zijn als hun simulaties.
Resultaat & Conclusie
Op het einde van de rit hebben we een volledig nieuw design aangeleverd. Door de verbeterde UX / UI en met de top performance van hun nieuwe website kon O-Rouge uitpakken naar hun klanten en hun producten goed in de kijker zetten.