Vespatoerist

Een versnelling hoger met online marketing.

Case: Vespatoerist – evolutie naar online marketing

Vespatoerist is een vespaverhuur dienst in Tongeren. Naast hun Vespa’s, bieden ze ook een ruim aanbod aan scenische routes aan in en rond Haspengouw. Alvorens ze bij ons kwamen aankloppen, had de verhuurdienst nog geen online advertenties. Om de concurrentie voor te blijven, hebben ze Digitong gekozen als online marketing partner.

Ontdek in deze case hoe wij samen met Vespatoerist een succesverhaal hebben kunnen opbouwen.

Doelstellingen

  • Meer reservaties krijgen
  • Merkbekendheid verhogen
  • Specifieke maandelijkse verhuur targets

Aanpak

Hoe krijgen we meer volk op de vespa? Performance advertising natuurlijk! Door een slimme combinatie toe te passen van display-, video– en search advertising hebben we getracht een breed maar relevant doelpubliek te bereiken. Omdat we ook belang hechtte aan de merkbekendheid, legden we ook de focus in de campagnes op de merknaam.

Om de resultaten nauwlettend op te volgen, hebben we de nieuwe Google Analytics 4 property voor Vespatoerist volledig tot in de puntje opgezet. Zo konden we nauwkeurig opvolgen wie de website bezocht en zo meer relevante targeting voor onze ads instellen.

Resultaat

  • +40% stijging in zoekopdrachten naar Vespatoerist
  • Meer dan 50% van het totale webverkeer kwam via Google Ads
  • 25% meer reservaties dan onze targets

Seasonality

Helaas krijgen zelfs wij mensen niet warm om in de koude herfst- en wintermaanden een vesparoute te boeken. Daarom zetten wij de ads op pauze en onze motoren weer aan het denken. We beginnen nu al te plannen hoe we het komende vespa seizoen de performance een versnelling hoger kunnen schakelen.

Conclusie

Ons doel was om op korte termijn sterke resultaten te behalen, en deze duidelijk terug te koppelen aan onze klant. Door het opzetten van een duidelijke targeting, sterke advertenties en correcte tracking hebben wij dit kunnen realiseren.

Wil jij een marketingroute uitgestippeld op maat van jouw onderneming?


    Happy Customers

    Enkele referenties waar het Digitong team succesvolle projecten voor heeft opgestart en geoptimaliseerd. Van volledige digitale strategie en mediaplanning tot uitvoering van de verschillende performance advertising kanalen.

    Referenties

    ICI Paris XL

    ICI Paris XL

    Net zoals je skincare routine, verdienen je ads en hun account structuren de beste verzorging. ICI Paris XL is een gekende speler in de markt van cosmetische producten. Om die reden schakelde ICI Paris onze hulp in.

    Viata

    Viata

    Viata is een belgische online apotheek die het bestellen van geneesmiddelen vereenvoudigd. Het is als webshop belangrijk om zoveel mogelijk consumenten op je website te krijgen, en dat is onze taak als online marketing experts.

    Kompass Klub

    Kompass Klub

    Ooit gestart als pop-up project maar door het overgrote succes snel doorgegroeid naar een oud pakhuis aan het industrieterrein in Gent. Kompass Klub is een pure Raveclub met als slogan: It’s a place where egos are left in the cloakroom and music brings people closer together.

    Daan
    Marketing Specialist

    “Door rekening te houden met de seasonality van de dienst die Vespatoerist levert, schakelen we het de advertenties uit wanneer we een daling in de cijfers voelen aankomen. Zo kunnen we het budget besteden in de momenten die uitmaken”