Doelstellingen
- Meer reservaties krijgen
- Merkbekendheid verhogen
- Specifieke maandelijkse verhuur targets
Aanpak
Hoe krijgen we meer volk op de vespa? Performance advertising natuurlijk! Door een slimme combinatie toe te passen van display-, video– en search advertising hebben we getracht een breed maar relevant doelpubliek te bereiken. Omdat we ook belang hechtte aan de merkbekendheid, legden we ook de focus in de campagnes op de merknaam.
Om de resultaten nauwlettend op te volgen, hebben we de nieuwe Google Analytics 4 property voor Vespatoerist volledig tot in de puntje opgezet. Zo konden we nauwkeurig opvolgen wie de website bezocht en zo meer relevante targeting voor onze ads instellen.
Resultaat
- +40% stijging in zoekopdrachten naar Vespatoerist
- Meer dan 50% van het totale webverkeer kwam via Google Ads
- 25% meer reservaties dan onze targets
Seasonality
Helaas krijgen zelfs wij mensen niet warm om in de koude herfst- en wintermaanden een vesparoute te boeken. Daarom zetten wij de ads op pauze en onze motoren weer aan het denken. We beginnen nu al te plannen hoe we het komende vespa seizoen de performance een versnelling hoger kunnen schakelen.
Conclusie
Ons doel was om op korte termijn sterke resultaten te behalen, en deze duidelijk terug te koppelen aan onze klant. Door het opzetten van een duidelijke targeting, sterke advertenties en correcte tracking hebben wij dit kunnen realiseren.