Episode 1: The rise of the marketeer
Mijn verhaal bij Digitong is begonnen bij mijn stage. Tijdens mijn zoektocht naar een stageplaats om het werkveld te betreden, sprong Digitong me te binnen. Ik had eerder in mijn opleiding een presentatie van Möbius gezien, en zijn verhaal was me bijgebleven. En zo geschiedde het, na mijn sollicitatie mocht ik in februari 2022 beginnen aan mijn avontuur bij het tofste online marketing team van het land (and beyond 😉 ).
Tijdens deze periode heb ik mezelf ingewerkt in het team. Door alle nodige certificaten te behalen, collega’s te leren kennen, samen te werken aan klanten en enorm veel bij te leren. Wat deze periode voor mij zo memorabel maakte was de geweldige sfeer op kantoor. Wanneer je als onwetende student begint aan een stage weet je niet goed wat te verwachten, maar bij Digitong werd ik met open armen ontvangen en kreeg ik alle middelen om te slagen toegereikt.
Na mijn stage sprong ik dan ook een gat in de lucht, toen ik de vraag kreeg of ik wou blijven werken met dit geweldig team. Ik kan me geen betere eerste werkervaring inbeelden. Nu blijf ik samen met Digitong meegroeien, met hulp van mijn collega’s, opleidingen en een toestroom van nieuwe informatie.
Episode 2: The nerd awakens
In mijn vrije tijd verlies ik mezelf graag in andere werelden. Door middel van films, games of andere media laat ik me graag meeslepen in de meest boeiende verhalen. Je kan me gerust omschrijven als als een über-nerd. De catalogus aan games die ik al heb versleten is een stuk kleiner dan de massa die nog op mijn lijstje staat om aan te beginnen. Daarnaast ben ik ook een gigantische Star Wars fan. Alle films, series en games zijn al meerdere keren mijn netvlies gepasseerd.
Naast al dat digitaal gamen, speel ik ook al eens graag Dungeons & Dragons. Wanneer ik mijn voetjes onder de tafel schuif ben ik niet langer Daan de online marketeer, dan word ik Erris de Moon Elf ranger. Samen met mijn party gaan we allerlei gevaren tegemoet om onze fictieve realiteit te redden van de meeste vreselijke monsters, in de 9 lagen van de hel. Om deze alinea toch relevant te houden trek ik een verband naar ons dagelijks werk. Wanneer we deze tabletop avonturen aangaan, komt daar serieus wat strategie bij kijken. Moeilijke keuzes maken, vooruit denken, creative problem solving en teamwork moeten we er samen voor zorgen dat we het beste resultaat bereiken. Deze zelfde strategie kan ik ook dagdagelijks toepassen in online marketing voor al onze klanten.
Episode 3: The story concludes
Om een mooi eind te breien aan mijn introductie zoek ik graag de rode draad in deze tekst. Zoals in mijn schoolcariere, geef ik ook niet graag op in het werk. Ik heb iets gevonden wat ik graag doe (online marketing) en ik ben gedreven om hier alleen maar beter in te worden. Het creatief en probleemoplossend denken wat ik in mijn Dungeons and Dragons verhaal doe, leert mij dit ook toe te passen in het werkveld. Voor klanten zoeken naar de juiste oplossing, en blijven schakelen om het beste resultaat neer te zetten, dat is een tweede natuur.
Samen op avontuur in de wonderlijke wereld van online marketing?